Brændstof
-
Brændstof
Som helt ny ejer af en '72 Corvette Stingray har jeg et enkelt - måske dumt spørgsmål - hvilken type brændstof skal den have? Helt almindelig blyfri 98, eller?
Den skal nemlig ud i dag (for første gang), og nu bliver jeg helt i tvivl om, hvilken type brændstof, den skal have.
På forhånd tak.
-
Re: Brændstof
Du skal bruge blyadditiv i en 95 oktan blyfri benzin eller blyholdig benzin på en 72
Blyadditiv kan du købe på næsten alle tanke.
God tur i det blå
Henrik
Hej Henrik.
Hvorfor SKAL man det ???
Hvis bilen er impoteret fra USA har den sikkert ikke set blyholdig benzin de sidste 10-15-20 år. Kommer den fra Californien har den ikke set blyholdig benzin siden ca 1976 hvor de stoppede med at sælge det.
Hvis det er en ganske alm motor som ikke er tunet eller noget er det en skrøne med at der skal bly i tanken.. Korrekt det koster ikke alverden - men hvorfor komme det på ??
Jep det slider på sæderne men det betyder nok ikke noget med det bette kun vi kører og hvad så med alt den slitage der har været?? Og hvorfor få dem konverteret til blyfri når den køre fint? Næ - almindelig tankbenzin evt med octan booster så slider du ikke noget op de næste 10-15 år :-)
Just my 2 cent
Claus
-
Det kan der jo være noget om.
Jeg kører 14000 til 17000 km pr. år i vetten, så lidt bly skader ikke for en sikkerheds skyld.
Men du har ret hvis man ikke kører så tit.
Henrik
Tilbage til "Generelt teknisk forum"