Var i går ude og køre, og accerelerede pænt op i 1 & 2 gear .........
Men da den kom op i 3 gear ville den ikke trække mere, det virkede som om kaburatoren var løbet tør.
Er der for lidt benzin at gøre med, eller er det en ';justerings-ting'; på kaburator.
Den er også tøvende ved i gangsætning, og skal have lidt omin. før den går rent.
Tænding (Petronic) er kontrolleret, og det ser rigtigt ud.
Opsætningen er Trickflow 420 og Carter Competition 625 cfm.
Er der nogen der har et forslag ?
tøver.............
tøver.............
Re: tøver.............
hvis du har muligheden ville jeg låne en større karburator og se om det gør en forskel, en 625 og endda i carter er lidt i underkanten for en smallblock med rulleknast og alutoppe, jeg ville sætte en demon eller holley på, men check benzintrykket/svømmerstand til at starte med.
Re: tøver.............
defekt benzinpumpe, tilstoppet filter?
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: tøver.............
Den HAR jo kunnet trække, så ingen grund til udskiftninger. Kan det være benzinslangen der er blevet klemt? Sugeledningen sidder med et ret skarpt knæk. Jeg tror også at det er benzintilledningen der er utilstrækkelig.
Filtre-ledninger-pumpe-svømmerstand etc.
C3
Filtre-ledninger-pumpe-svømmerstand etc.
C3
Re: tøver.............
Hej Per
Sidste sæson (der var min første med ';dampmaskinen';) synes jeg da nok at den var sådan rimelig brutal, men ikke så man tissede i bukserne, og der var da nok noget tøven ind i mellem.
I år pillede jeg luftfilteret ud, og det så ikke værst ud dvs men kunne lyse igennem det med en lampe, men min mor som var fra Hobro ville have sagt: ';det er grattet';, det vil sige det er lidt fedtet. Når nu en 7,5 liters ';jernlunge'; skal trække vejret, så skal der nok ikke være mange hindringer, før at tingene går forkert. Det blev så skiftet.
Ligeledes havde jeg en fornemmelse af damplommer i benzinen der gav tøven når man pludselig bestemte sig for at give damperen et ';los i nummi'en';. Så derfor er benzintilførslen lagt i god afstand til ';dampkedlen'; samt forsynet med et friskt filter.
Disse to ting specielt, kombineret med en god dobbelt olie gennemskylning af maskineriet samt friskt filter, nye tændrør, og nyt batteri. Har (med lidt god vilje) ændret damperen fra lidt af en dovendidrik, til en viagrafyldt voksen herre der ved hvad han vil når han ser en tankstation. Der er virkelig forbindelse fra højrefoden til gasværket.
Så det behøver ikke at være så videnskabligt.

Re: tøver.............
Benzinfiltret blev skiftet i slutningen afsidste sæson.
Bilen gik ud i Ringsted, på vej til Daydreamers træffet, og måtte transporteres hjem.
Det viste sig at være ';snuller'; fra benzinslangen der havde blokeret nåledysserne.
Så der kom ny slange, benzinfilter og måleur på.
Men om kaburatoren har den rigtige svømmerhøjde, ved jeg ikke.
Er der nogen der kender korrekt svømmerhøjde ?
Re: tøver.............
korrekt svømmerhøjde er når benzinen kun lige drypper (i tomgang) ud af den plug som sidder på siden af svømmerhuset.
Det kan være lidt svært at stille uden et sæt sight plugs.
Det kan være lidt svært at stille uden et sæt sight plugs.
re:tøver.............
Du skal have toppen af den og så have fat i en manual(clinton/haynes), mener det er armen som holder svømmeren som skal bøjes ganske lidt ligesom på qjet, hvis det er så grelt bør det være til at se når du åbner den(at der ikke er meget benzin i svømmehuset, husk at købe en pakning inden du skiller den ad.
Re: re:tøver.............
Tak for svarene
Jeg se hvad jeg kan finde ud af...........

Jeg se hvad jeg kan finde ud af...........
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster