Første test-tur :-)

Teknisk relateret snak
Roald #606

Første test-tur :-)

Indlægaf Roald #606 » 8. maj 2008, 00:13

Så fik jeg sgu den grå vette ud og køre for første gang i dag Dog meget stille da bremserne ikke er skiftet. Utroligt nok er kaliberne stadigt tætte efter 20 års stilstand og bremser helt fint. Bremsevæsken har jeg dog skiftet.

Udover at den nok skal have nogle nye løfter + en justering af tænding og karburator så gik den egentligt forholdsvist fint af en bil der ikke har kørt i så lang tid.

Men her kommer mit spørgsmål. Jeg har skiftet olie og filter på automatgearkassen (kun olien i bundkarret), men den giver et voldsomt ryk både når den bliver sat i fremadgående og bakgear.

Den gjorde det ikke før jeg skiftede olie og filter. Er det noget jeg har gjort forkert eller?

david

Re: Første test-tur :-)

Indlægaf david » 8. maj 2008, 00:45

har du checket oliestand i tomgang?

Roald #606

re:Første test-tur :-)

Indlægaf Roald #606 » 8. maj 2008, 02:12

jeps, jeg tjekkede olien i tomgang, kørte bilen varm og efterfyldte igen. Den fik vel ca 4 eller 5 liter ialt. Kan problemet komme af at kun olien i bundkarret er skiftet? Det er vel kun ca. halvdelen af olien i tomatkassen. Eller er gearkassen slidt?

olien jeg har brugt er castrol TQ GM Type A Suffix A MB 236.2, hvis det har noget at sige.

karstenhorn

Re: re:Første test-tur :-)

Indlægaf karstenhorn » 8. maj 2008, 12:09

Hejsa

Det lyder som om at du har for højt ';line-pressure';, kunne man forestille sig at der i dit ventilhus har sat sig noget skidt i forbindelse med den lange stilstands periode. Måske en udskiftning af filter og en god rensekur kan løse problemet?

Mvh
Karsten Horn

Roald #606

Re: re:Første test-tur :-)

Indlægaf Roald #606 » 8. maj 2008, 12:32

Jeps, det ville absolut ikke undre mig, hvis der sidder skidt. Den har fået et nyt filterkit. 

Rensekur/ventilhus, hvordan ser ventilhuset ud og kan man komme til det når bundkarret er af?

Bundkarret så sådan her ud inden jeg rengjorde det. Gearkassen skifter ellers meget blødt mellem gearene.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"