12-15 hp mere og bedre økonomi ?
http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=3.844
Kan det være rigtigt ?
Re: Kan det være rigtigt ?
teoretisk set er der jo en gevinst.
I den første periode med min 87´fik jeg afprøvet største delen af diverse ';Ecklers'; og ';MAM'; opgraderinger, inden jeg gik mere seriøst tilværks. De mindre pullyer har somsagt en LILLE gevinst, tvivle rmeget på de %-satser der skriver. Jeg havde probler med at få bilen ti lat lade ordentligt med disse.
Det kommer lidt an på hvormeget du ellers har gjort ved din TPI corvette? Hvis alle de lette HK´er hentet, så kan man godt begynde at rode med disse detaljer IMO. Men hvis du vil montere dem på en std TPI, tror jeg du bliver gladere for et sæt pæne bundmåtter...
Det gælder iøvrigt alle stumperne i den båd, på en std TPI/LTx/LSx
Størregasspjæld, inletfairings hypertech chips osv osv osv
I den første periode med min 87´fik jeg afprøvet største delen af diverse ';Ecklers'; og ';MAM'; opgraderinger, inden jeg gik mere seriøst tilværks. De mindre pullyer har somsagt en LILLE gevinst, tvivle rmeget på de %-satser der skriver. Jeg havde probler med at få bilen ti lat lade ordentligt med disse.
Det kommer lidt an på hvormeget du ellers har gjort ved din TPI corvette? Hvis alle de lette HK´er hentet, så kan man godt begynde at rode med disse detaljer IMO. Men hvis du vil montere dem på en std TPI, tror jeg du bliver gladere for et sæt pæne bundmåtter...
Det gælder iøvrigt alle stumperne i den båd, på en std TPI/LTx/LSx
Størregasspjæld, inletfairings hypertech chips osv osv osv
-
Hej Lars
Tak for svaret.
Det er en fornøjelse at folk som du er medlem af klubben.
Hilsen
Lars
Tak for svaret.
Det er en fornøjelse at folk som du er medlem af klubben.
Hilsen
Lars
to ens biler, først over stregen ville være den med underdrive:
her giver det 5 i tq og 4 i hp : www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/accessories_electronics/0408sc_pump/index1.html
her kan man se hvad de forskellige mods giver, det er godtnok på en nyere type motor men giver et fingerpeg:
pulleys:
www.ws6.com/mod-2.htm
lige længde headers:
www.ws6.com/mod-15.htm
tryk på speed menu og se de øvrige
præcis, men 5 hk er kun brugbare på et rullefelt IMO- I virkeligheden findes 2 ens biler med ens randbetingelser for ';først til stregen'; ikke.
Jeg syntes du skulle lave nogle af de gratis/næsten gratis modifikationer der er på en early C4, og som samtidigt har langt større effekt, før man begynde på eks.vis underdrive pullys.
Men diffenrent folks, different strokes
Jeg syntes du skulle lave nogle af de gratis/næsten gratis modifikationer der er på en early C4, og som samtidigt har langt større effekt, før man begynde på eks.vis underdrive pullys.
Men diffenrent folks, different strokes

re:Kan det være rigtigt ?
Hej Lars #510
Nu har jeg en fra 1993 ganske almindelig standard som jeg kan se det. Hvor kan jeg finde ud af hvilke 'næsten' gratis modifikationer jeg skal foretage for at få gbedre lyd og flere hestekræfter ?
På forhånd tak
venlig hilsen
Kim
Nu har jeg en fra 1993 ganske almindelig standard som jeg kan se det. Hvor kan jeg finde ud af hvilke 'næsten' gratis modifikationer jeg skal foretage for at få gbedre lyd og flere hestekræfter ?
På forhånd tak
venlig hilsen
Kim
De bedste hilsener
Kim #725
Kim #725
Re: re:Kan det være rigtigt ?
der er mange små ting du kan gøre, men det kræver at du omskriver din PCM ved selv relativ små modifikationer.
På lige netop 93´ (og 92) corvette er det lidt træls at lave modifikationer (motor mæssigt) da de denne årgang er MAP styret, imodsætning til andre årgange der er MAF styrede. Du kan hurtigt se om din bil er MAP eller MAF styret ved at se på slangen mellem luftfilter og gasspjæld, sidder der ikek en MAF har du en MAP bil.
På lige netop 93´ (og 92) corvette er det lidt træls at lave modifikationer (motor mæssigt) da de denne årgang er MAP styret, imodsætning til andre årgange der er MAF styrede. Du kan hurtigt se om din bil er MAP eller MAF styret ved at se på slangen mellem luftfilter og gasspjæld, sidder der ikek en MAF har du en MAP bil.
re:Kan det være rigtigt ?
Hej Lars
Tak for svar. Jeg må se om jeg kan finde ud af om det er en MAF der sidder. Håber jeg må vende tilbage eventuelt ringe til dig.
Venlig hilsen
Kim
Tak for svar. Jeg må se om jeg kan finde ud af om det er en MAF der sidder. Håber jeg må vende tilbage eventuelt ringe til dig.
Venlig hilsen
Kim
De bedste hilsener
Kim #725
Kim #725
Tilbage til "Generelt teknisk forum"