...gear.....

Teknisk relateret snak
Allan#271

...gear.....

Indlægaf Allan#271 » 15. mar 2008, 21:17

Trillede en lille tur idag  .......og kunne konstatere , at mit bakgear stadig driller lidt . Idet det kan sættes i gear uden at trække den lille skifter op ved gearstangen .
 Hvad skal der til for at rette dette problem  

Allan #271

karstenhorn

Re: ...gear.....

Indlægaf karstenhorn » 16. mar 2008, 09:20

Hej Allan

Det tyder på at der er et af to ting galt, enten er den stang du trækker op i for kort til at nå ned og låse i selve skifterdelen. Ellers er udskæringen i den ?skifterplade? som styrer bakgear så slidt at det kan gå i indgreb udenom sikringen. Har du prøvet at justere dine skifter-arme minutiøst jævnfør vejledning(meget besværligt) og kontrollere at der ikke er nogen som har afkortet den pal du løfter op i?

Jeg havde problemer med at mit skifte var meget upræcis og købte derfor et komplet renoverings kit til såvel skifter som skifterarme. Det hjalp dog ikke særligt meget på mit problem da det viste sig at også mine udskæringer i de 3 ?tykke? plader er meget slidte med runde kanter etc. Disse 3 plader(dem som armene sidder fast på i skifterdelen) følger ikke med i renoveringskittet fra Ecklers så i princippet er det kit værdiløs da pladerne er noget af det som bliver mest slidt.  Eftersom jeg under alle omstændigheder skal have ny skifter med den nye gearkasse gør jeg ikke mere ved det nu og lever med det upræcise gearskifte.

Mvh

Karsten Horn

Allan#271

Re: ...gear.....

Indlægaf Allan#271 » 10. apr 2008, 23:23

Hej Karsten

Har du eller en anden et billed som viser selve skifterdelen og hvor det lige er den lille stang skal gå i indgreb ´, det er ikke til at se når skidtet er monteret

Tilbage til "Generelt teknisk forum"