Hej,
Hvad er på sikringsgruppe ';Stoplamp/Haz'; ?
Jeg springer sikringer uden nøglen er i tændingen, og uden noget er tændt.
/John
Sikring til Bremselys
Re: Sikring til Bremselys
John
Som jeg kan se det hedder den sikring: Stoplight and flasher og er en 20 amp sikring.
Så siger Chilton bogen: ';The turn signal flasher and hazardwarning flasher also plug into the fuse block';. ???
Det ved jeg egentlig ikke om jeg blev klogere af, men det gjorde du måske ?
Lykkemark
re:Sikring til Bremselys
Tak LykkeMærsk, så må det være stoplys, haz-lys og blinklys.
Underligt man bruger en 20A sikring til det.
/John
Underligt man bruger en 20A sikring til det.
/John
Re: re:Sikring til Bremselys
Det skal du nu ikke være så sikker på, så for at jeg kan have nummi'en fri så kommer listen her:
Headlamp circuit breaker.......................15 amp circuit breaker
Power window circuit..............................30 amp circuit breaker
Wiper/washer........................................25 amp fuse
Back-up lights and turn signals................20 amp fuse
Heater and air conditioning......................25 amp fuse
Radio and power windows.......................10 amp fuse
Tail and side marker lamps......................20 amp fuse
Instrument lamps....................................5 amp fuse
Gauges...................................................10 amp fuse
Stoplight and flasher................................20 amp fuse
Clock, lighter, courtesy and dome lamps....20 amp fuse
Ac high blower speed................................30 amp fuse (in-line)
Solenoid Bat terminal................................14 gauge fusible link
Svanemølleværket....................................81 MW
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22
Re: re:Sikring til Bremselys
Hey Lykkemark
Hvilken sikring sidder der så i Svanemølleværket ??
Hilsen Kenneth
Hvilken sikring sidder der så i Svanemølleværket ??

Hilsen Kenneth
re:Sikring til Bremselys
Tak, du går fri denne gang ! :-)
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: re:Sikring til Bremselys
Jeg vover et svar.
Svanemølleværkets 81 MW præsteres ikke overraskende ved 380 V og ikke som i Vetten ved beskedne 12 V. Desuden er de 81 MW fordelt på 3 faser i modsætning til vore kære Vetters beskedne éne ';fase';.
Svaret er derfor 81000000 w/3/380 = 71kA. For at undgå at sikringen går ved en mindre overbelastning har man nok valgt en lidt større sikring, f.eks. 100 kA.
( Og så ikke et ord om at kraftværker ikke regner i W men i VA (VoltAmpere) og alt det andet tekniske. Heller ikke noget om at værket i virkeligheden sender 10kV ud og ikke 380 V - men det hele er jo en spøg )
C3

Svanemølleværkets 81 MW præsteres ikke overraskende ved 380 V og ikke som i Vetten ved beskedne 12 V. Desuden er de 81 MW fordelt på 3 faser i modsætning til vore kære Vetters beskedne éne ';fase';.
Svaret er derfor 81000000 w/3/380 = 71kA. For at undgå at sikringen går ved en mindre overbelastning har man nok valgt en lidt større sikring, f.eks. 100 kA.
( Og så ikke et ord om at kraftværker ikke regner i W men i VA (VoltAmpere) og alt det andet tekniske. Heller ikke noget om at værket i virkeligheden sender 10kV ud og ikke 380 V - men det hele er jo en spøg )

Re: re:Sikring til Bremselys
Jeg har fundet en del af mit problem.
Det er den brune ledning med mærket ';K'; på plastboxen, der driller.
Når jeg afmonterer den (den der hænger og dingler), har jeg ingen problemer med bremselyset.
/John
Det er den brune ledning med mærket ';K'; på plastboxen, der driller.
Når jeg afmonterer den (den der hænger og dingler), har jeg ingen problemer med bremselyset.

/John
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster