motor udtagning2

Teknisk relateret snak
Roald #606

motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 00:15

Da den tidligere tråd løb ';lidt'; af sporet, fortsætter jeg i en ny. 

Nu er motoren ude og gearkassen sendt til renovering.

Det gik egentligt overraskende nemt, sådan en blå fætter der ses på billedet til at balancere motoren kan godt anbefales når man kun er en person.

Er der nogen ting jeg bør skifte/renovere (på bilen) nu hvor alligevel motoren er ude?

kim l

re:motor udtagning2

Indlægaf kim l » 15. jan 2008, 10:20

Hej Ronaldo Uha der er altid noget, se lige efter den tvær gående metal plade der går fra skærm til skærm forrest i fronten imellen motor rum og lygter, den er nittet fast i glasfiberet. Gå dine vaccum slanger igennem, også dine frontlygter, er noget nemmere at komme til når motoren er ude, se også efter glasfiberet ind til kabinen bag motoren. Mvh Kim

Kenneth Hansen

Re: re:motor udtagning2

Indlægaf Kenneth Hansen » 15. jan 2008, 18:30

Hej Ronaldo

Jeg har også min motor ude lige nu, og det er en god ide at checke alt ang.motoren, dvs. for div. utætheder i pakninger  benzin-slanger og som sagt vacum-slanger, og selv om at mine motor ophæng ikke var ret gamle så var det ene sluppet i gummiet ( men det er et problem på mange har jeg ladet mig fortelle af min komponent-pusher  ), så det var også en ting som jeg syntes at du skulle kigge efter nu den er ude aligevel, og held og lykke med det hele 

Hilsen Kenneth

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 21:05

Tværgående metalplade, den ser meget godt ud. Hele vacuumsystemet er der planlagt et eftersyn af. Har købt en vacuumpumpe til formålet, nu hvor jeg ingen motor har i.
Torpedopladen var sgu revnet ved et nærmere eftersyn. Så skal der leges med glasfiber igen 

Benzinslangerne fik det store eftersyn efter et 'mindre' uheld i sommers med en utæt slange der sprøjtede benz på udstødningsmanifoldene under kørsel.

Motorhæng, dem tror jeg bare jeg skifter for en sikkerheds skyld. Kender ikke noget til alderen på dem.

Måske skulle jeg også kigge på affjedringen foran, det her er skruen uden ende

Tak for foreslagene 

Jeg fik skilt motoren ad idag og i den anledning har jeg et par spørgsmål. Toppakningen skal da vel ikke blokere nogle af kølekanalerne? Se de røde ringe på billede 2.

Også lige et spørgsmål af ren nysgerrighed, hvordan skelner man en smedet krumtap fra en alm. krumtap? 

Der er tale om en 327 cui blok fra før 1965. Motoren har dog været renoveret engang tyder det på.

Allan#271

Re: motor udtagning2

Indlægaf Allan#271 » 15. jan 2008, 21:12

hæ hæ Ronaldo det var jo slet ikke så svært vel ?   ( chaten )

Jeg er glad

Om der er noget ... tja du kunne jo skille dine A-arme ad og skifte bøsninger her . Du kan starte en desideret afrensning af rammen ind til metalet ,og få grundet og malet denne op påny .Du kunne få pulverlakeret dine A-arme nu de er tage af . Du kunne rense dine inderskærme af og grunde , male disse .evt. rep. af glasfiber

Værktøj : Stål rondeller , motorrens ( fås nok i håndkøb hos kemiske-Lykkemark ? ) ,tålmodighed , kold galv. på spray , grunder , farve spray ,kolde pils og Dolly Parton på Denver anlægget ... working 9-5 

John #817

re:motor udtagning2

Indlægaf John #817 » 15. jan 2008, 21:13

Hej Ronaldo, 

2 ting, jeg tror vi har det samme motor stativ (Biltema), fint stativ og hvordan uploader du billeder?

/John

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 15. jan 2008, 21:18

Sød lille ';start'; motor

skal du have skilt motoren helt ad Ronaldo ?

Roald #606

Re: motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 21:52

nope...det gik faktisk pænt nemt. Men som der var en der skrev på corvetteforum. Everybody can take 'em apart...

A-arme og bøsninger, god ide... Ja jeg har en del glasfiber der skal laves har jeg konstateret idag

Rammen, den tror jeg bare får en omgang olie. Kunne godt forestille mig lave en frame off indenfor en overskuelig årrække, hvor rammen bliver sandblæst, metaliseret og lakeret eller noget.

Pils, tjek...

Dolly parton, denver anlæg? Næh et stykke med AC/DC for skrald på technics anlægget tak

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 21:55

mit er købt hos ajengros.dk., men alle de billige ligner nok hinanden. Jeg ligger billederne op på min hjemmeside og linker derefter til dem. Istedet kan du bruge eks. photobucket.com

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 22:56

tja, men sådan en 327 burde kunne laves ret omdrejningsvillig har jeg hørt

Den burde nok have hele turen med det olieforbrug den havde. Men nu må vi se. Topstykkerne skal ihvertfald ikke genbruges.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"