Hej. I forbindelse med demontering af bagfjeder ( for at demontere skjold på bagtøj ) tænkte jeg på om det ville være relevant og overhovedet muligt, at galvanisere denne bagfjeder. Kan det lade sig gøre og hvor meget skal i så fald skilles ad?
C3 nævnte at der kunne monteres glasfiber fjeder, er den hårdere eller blødere og hvor kan en sådan købes og til hvad pris. Mvh Henrik
Galvanisering af dele
-
Re: Galvanisering af dele
Hey Henrik
Firstmile har en fiberfjeder til 2995 Kr
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=1039&sub=127&page=1
Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
galvanisering af en fjeder lyder som en meget grim ting . Den varme zink vil få jernet til at slå sig ,og skulle det kunne lade sig gøre alligevel ,vil galv. krakelere når fjederen bevæger sig . En fiberfjeder findes i flere modeller og hårdheder . Du kan få tilsendt et katalog fra ecklers.com som klubben har en lavet rabat aftale med ,som beskrevet i CCD-nyt
-
Galsfiberfjedre fås mig bekendt i flere forskellige stivheder. Vælg selv hvor sporty bilen ønskes. M.h.t. galvanisering af den gamle stålfjeder vil jeg gætte på at elektrogalvanisering er muligt. Men uden garanti, da jeg ikke selv har prøvet det. Fjederen skal selvfølgelig adskilles først, mellemlæggene skal ikke med i syrebadet. Varmgalvanisering er som det nævnes næppe en god ide.
C3
C3
Tilbage til "Generelt teknisk forum"