Hej. Jeg har en Covette fra 64, som jeg går og tænker på at sætte skivebremser på.
men er der nogle der har prøvet dette før, og er det lige til at gå til, eller er der noget
man skal overveje. Jeg er især lidt nervøs for bremse forstærkeren.
Og hvis i har nogle gode links hvor man kan købe et hel sæt med alt hvad der skal bruges.
Kender kun Eckler's, men har også kikket på zip-products.com, hvor det ser ud til at man kan
spare 200$.
Henrik
Skivebremser
Re: Skivebremser
Hej .
Jeg tror dine problemer kan blive løst af First Mile, hvis ikke kan :
Corvette Pacifica, Californien
Mid America Motorworks
Virginia Vettes
Deres tlf. nr. kan findes på pågældende navne.
Hilsen John
Jeg tror dine problemer kan blive løst af First Mile, hvis ikke kan :
Corvette Pacifica, Californien
Mid America Motorworks
Virginia Vettes
Deres tlf. nr. kan findes på pågældende navne.
Hilsen John
Re: Skivebremser
Det nemmeste og vel også billigste er at finde et sæt med spindler, skiver og kalipre, dvs. skifte alt mellem bærekuglerne det kan være a-corvette eller andre har noget liggende, de originale 64 fælge passer ikke på de nyere bremser. Der findes en del kits med alt fra en til fire stempler pr kaliber, nogle kits giver mulighed for at bevare den originale spindel, det vildeste er nok det fra SSBC som koster 2000 dollars med 43 mm alukalipre.
www.ssbrakes.com/products/searchByVehicle/Chevrolet/Corvette/1964

www.ssbrakes.com/products/searchByVehicle/Chevrolet/Corvette/1964

re:Skivebremser
vil du både have skivebremser for og bag? eller kun foran?
de forreste er nemme at udskifte, de bageste kræver lidt mere specielt hvis du selv vil skifte spindler i trailingsarmene.
Bremseforstærkeren er ikke svær at montere, det kræver muligvis nogle andre bremserør til fordelerblokken og din hovedcylinder skal også skiftes samtidig.
Re: re:Skivebremser
Hvad er en bremseforstærker
Jeg troede det 6 mdr. gavekort til et fitnesscenter
Eller når konen pludselig RÅBER, STOOOOOOOOOP, bare fordi der løber en kat over vejen (synes iøvrigt at såden nogle katte er fantastisk gode til at lave ratbetræk af)

Jeg troede det 6 mdr. gavekort til et fitnesscenter

Eller når konen pludselig RÅBER, STOOOOOOOOOP, bare fordi der løber en kat over vejen (synes iøvrigt at såden nogle katte er fantastisk gode til at lave ratbetræk af)

re:Skivebremser
Godt nytår alle sammen.
jeg vil kun have skivebremser for, og det bliver ikke noget problem at sætte dem på.
Men det jeg er mest nervøs for er bremseforstærkeren, nogle af skrugerne sider meget højt oppe under instrument boret.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"