sidepipes

Teknisk relateret snak
sohne

sidepipes

Indlægaf sohne » 26. dec 2007, 11:48

hej. :-)

jeg har købt en corvette 1973 med sidepipes, er der nogle gode triks 
eller fornuftige synsmænd som ser gennem fingerene med det når jeg nu skal have den synet

hilsen Martin.

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Re: sidepipes

Indlægaf Anders #258 » 26. dec 2007, 14:26

Af C3´erne kunne 69-årgangen fabriksbestilles med sidepipes, og derfor kan de ikke nægte at syne den årgang - dog er der selvfølgelig stadig krav til støjniveau samt at højre sidepipe peger nedad. Jeg har dog aldrig selv set en dansk typegodkendelse på en 69´er (politiet har dem ikke - er undersøgt), så jeg ved ikke om den i danmark blev typegodkendt med sidepipes. Men eftersom det er en fabriks-option, er det op til synsmanden at påvise, at det ikke er typegodkendt.

Om du så finder en skarp synsmand, der nøjagtig kender forskel op options i de forskellige årgange kan selvfølgelig være udfordringen, men der ruller masser af danske C3´ere rundt med sidepipes, og jeg tror nu ikke at alle afmonterer før syn...

Jeg tror i virkeligheden at det drejer sig om at fokuserer på de vigtige ting - at bremser, styrtøj mv. bare udstråler 100% OK, og at bilen generelt sikkerhedsmæssigt er fuldt funktionsdygtig. Du bør også sørge for at blinklys mv. er i orden iht. gældende reglementer...- nogen synsmænd ved godt, at velcro-lysene på side-gællerne alligevel afmonteres, når man kommer hjem, men når der nu er en udfordring med andre dele af bilen, kan man lige så godt eliminere de lette spørgsmål.

Og ring forinden til din synsmand - forhør dig hvordan han stiller sig til corvetten - om der er særlige ting han lægger vægt på. Hvis man hos den lokale synshal finder en ';fornuftig'; mand, kan man jo booke en tidlig morgentid, hvor han har god tid, og så behøver man jo ikke lige møde op med rygmærker på læderjakken, ';Burn Out';-streamer i bagruden mv. 

Jeg har god erfaring med, at de private synshaller er langt mere menneskelige end de tidligere bilinspektioner (nu Applus+) - ikke at de går på kompromis med selve synet, men de bruger mere tid på at kigge reelt på bilen, fremfor paragraffer og skolemester-teori.

God fornøjelse....- og vi ses derude MED sidepipes.

Mvh. Anders #258

Tilbage til "Generelt teknisk forum"