Maling af Corvette

Teknisk relateret snak
olestenbent-975

Maling af Corvette

Indlægaf olestenbent-975 » 23. dec 2007, 14:02

Hej !
Skal have malet Vetten og vil høre om den skal have en speciel sealing inden maling, eller man kan nøjes med en almindelig sanding. Den er fin i lakken ( 1 enkelt sted med lettere pest) men den har mange små ridser, som hvis den er blevet vasket mange gange. 
Glædelig jul og godt nytår
Johnny 

Allan#271

Re: Maling af Corvette

Indlægaf Allan#271 » 23. dec 2007, 18:47

Hej Jhonny

Få fat i en maler der ved 100 % hvad det drejer sig om mht. at male glasfiber biler , og ja vetten skal behandles evt. med gelcoat

http://www.club-corvette.dk/findart.asp?nav=2&pp=10

/Allan 271

John #817

Indlægaf John #817 » 23. dec 2007, 20:02

Hej,

Jeg har et lidt andet problem.
Min lak er meget grim på min bil, det er den originale fra 1969.
Jeg er sikker på, den har stået ude i Nevada 25 timer i døgnet uden tag over hovedet siden 1969.

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af om min bil skal være Riverside Gold (orginal farve) eller Fathom Green.
Jeg overvejer om jeg skal gi' bilen en hattelak, en der kan holde et par år.

Hvad syntes i?

/John

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 23. dec 2007, 21:08

Synes du at det ';gyldne Look er sokkeled';';t'; og din bil skal ligne en Grøn Tuborg ligesom min, så kom dog til maleren, så du kan komme ud til den nye sæson, i ';!din bil'; istedet for den farve bil bil en eller anden mand i USA købte,  da jeg var på mit første læreår til noget som jeg aldrig blev, idet slips,jakkesæt og cykelspænder passede mig bedre bedre end elektrikergrønt Kansas arbejdstøj. (jeg var for fummelfingret, og verden bør og er taknemmelig, tænk hvad jeg kunne have gjort ved Svanemølleværket)

John, jeg glæder mig til at møde dig i DIN automobil.

Lykkemark

ps Jeg var heldig at ';Dampmaskinen'; havde den farve jeg kunne lide, ellers var den også blevet ';rullet';.

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 23. dec 2007, 21:51

nix Jhon !!!
mit råd :
Du skal give bilen en ordentlig omgang polering med maskine inden denne sæson start .Og giv dig god tid
og når så tiden / året er til det ,sender du ';dyret'; til maleren og får den slebet helt ned . 
til den tid har du nok fundet farven til din corvette 

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 23. dec 2007, 23:26

Nu har du jo så fået et råd fra ';The bad Twins'; (ham til højre er Allan, så vidt jeg husker)

Go';Jul

John #817

Indlægaf John #817 » 24. dec 2007, 09:46

Hej,

Lykkemark: Nej, jeg gik efter en Riverside Gold eller Fathom Green, så farven er jeg glad for.
Mit problem er nok jeg ikke har set nok biler Riverside/Fathom til at jeg kan beslutte mig.

Derfor tænkte jeg på om jeg skulle give den en gang hattelak.

Allan: Lakken er så grim at den ikke kan poleres, de billeder unden min profil viser helt hvor grim den er.
Jeg har tænkt ligesom dig, gi' den lidt lak rens+voks, men jeg er sikker på det ikke vil hjælpe.

Jeg ville egentlig godt bruge min første sæson på at kigge farver, inden jeg bestiller tid ved autolakeren.

Ellers et fint billede af jer begge 2, fint at se dig uden kørebriller Lykkemark 

/John

P.S hvor blev chatten af............

Gæst

Indlægaf Gæst » 24. dec 2007, 10:22

Hej John

Lakken på din vette, er ikke så grim som min. Den slår alle rekorder... Den har stået stille siden ´87 - UDENFOR! Jeg købte den i ´05, så det er små 18 år. Den ser også ud derefter, selv sæder, måtter og rat havde taget skade. Så den skal vel også have et par lag gel-coat???

God jul til jer alle

Zean

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 24. dec 2007, 13:12

Prøv på et lille stykke først Jhon , og bliv... ved ....ved ...ved .. jeg tror du vil blive overrasket .Min var også meget falmet og det hjalp en del da poler maskinen kom på . 

Ja chatten ?..... herfra  

Tilbage til "Generelt teknisk forum"