Udskiftning af ophæng..

Teknisk relateret snak
cab73

Udskiftning af ophæng..

Indlægaf cab73 » 19. dec 2007, 08:01

Hej

Forsøgte at demontere det før omtalte ophæng til udstødningerne. Ophænget sidder ganske korrekt boltet på bagsiden af gearkassen ( har nogen iøvrigt oplevet fejl i info fra Piet... ha ha ) men når boltene skrues ud støder de på tværvangen og kan ik umiddelbart tages ud ! De er simpelthen for lange.
Idet både ramme og gearkasse er monteret sammen kan der vel ik skabes frirum nok ved at vride med en stang el lign ??

mvh Henrik

Ps der burde da kunne findes en måde at få billeder med her i forum uden billedet først skal ligge på nettet?
Eller måske er det bare mig der ik ved hvordan et billede først lægges ud på nettet...

Piet

re:Udskiftning af ophæng..

Indlægaf Piet » 19. dec 2007, 13:33

Sæt en donkraft under gearkassen, så skulle den kunne løftes nok til at du kan skille det hele ad, altså fjern både ophæng og udstødningsbeslag sammen, det kan lade sig gøre, jeg har selv gjort det flere gange 

P.S. jeg laver skam masser af fejl ligesom de fleste andre :) 
men det er jo heldigvis ikke noget man bliver klantret for når man kun prøver at hjælpe :)

cab73

Indlægaf cab73 » 19. dec 2007, 13:38

Super. det lyder som det skulle være muligt. Nogen siger at såfremt man monterer rustfri rør vil lyden blive en anelse mere metallisk, er der nogen erfaring med det?

Lysmand

Re: re:Udskiftning af ophæng..

Indlægaf Lysmand » 19. dec 2007, 14:48

Ingen erfaring på en Corvette, men ja det gav en mere ';metallisk'; klang på min gamle personbil. Det var iøvrigt på min kære gamle Honde Prelude 2,0i 16v, så det er efterhånden ved at være mange år siden.!  (Jeg er ved at blive gammel) 

Nå men jeg sidder og falder helt i stave - Ddel endelig ud af din erfaring, når engang du har monteret den på en V8ér.! 

Glædelig jul allesammen. 

/Thomas..

Piet

Indlægaf Piet » 19. dec 2007, 18:54

Jeg har rustfri udstødning på min men jeg syntes ikke det ændrede lyden specielt, derimod gør headers og typen af lydpotter en del ved lyden, måske min bil bare larmer så meget at jeg ikke kan høre de små forskelle.

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 19. dec 2007, 23:06

Matcher

Uden at have forstand på ret meget, så er der en lille klokke der ringer: ';rustfrit stål og aflevering af varme';. Kan lyden være relateret til, at rustfrit stål afleverer varme på en mere ';kontant måde';, således forstået at ';rustfrit stål'; afleverer varmen ';på dørmåtten';, tættest på maskinen ?
Som stakkels kemikaliehandler/raffinaderimand/safety ditto har jeg ikke en ubegrænset tiltro til (såkaldt) ';rustfrit ståls'; positive tilbøjeligheder (og hermed har jeg IKKE sagt at rustfrit sucks, men blot at der er nogle questionmarks).

Husk, at der findes mennesker som tror at de får fælge af aluminium, når de har købt alufælge hos THansen. Ligesom der findes mennesker der anskaffer sig et ';rustfrit stålbestik til middagsbordet'; i Thailand. Ligesom der findes lande der køber et ';sikkert nukleart værk'; i Moskva og omegn. Rustfrit stål er ligeså ';bonafide'; som papirer på en Corvette.

Glædelig snart jul

Lykkemark

kim l

Indlægaf kim l » 20. dec 2007, 09:37

Hej 

For 25 år siden kørte jeg i amerikaner club, og der var en som havde en Dodge Challinger 383cid, han satte rustfri udstødning på, og der var en hel anden klang, jeg vil også have rustfri på når jeg kommer dertil.

Kim

(udmeldt) Lars Hastrup

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 20. dec 2007, 21:40

Rustfrit stål er noget hårdere end almindeligt stål, så det forbavser ikke mig at lyden skulle være en anden.

Piet

Indlægaf Piet » 20. dec 2007, 23:47

Som regel når man skifter udstødning til rustfrit stål så skifter man også til headers og andre lydpotter, jeg er overbevist om at det tit er lyden fra disse ændringer mange tror kommer fra ændringen i materialet elene. 

Det skal nok ændre lyden en anelse at skifte til rustfrit, men jeg har mine tvivl om at det er så hørebart som mange giver udtryk for.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"