Den kom hjem og jeg fandt fejlen Strømfordeleres (gl AC delco) nederste tandhjul var helt slidt helt op så fordeleren ikke kørte rundt med motoren når jeg turnede motoren. Jeg har fået at vide at når cylinder 6 ventiler begge er oppe så vil cylinder 1 være klar til at ';skyde'; og så skal strømfordelerens kontakt peje mod cylinder 1.
Er det de eneste forhold der skal være i orden når fordeleren momteres ? Hvad med tændings mærket på dæmperen skal det være i en bestemt position eller vil det altid følge med som det skal når ovenstående er fulgt. Der er jo sikkert gået total kage i timingen.
De beskrivelser jeg har beskriver når man tager den gl fordeler op mærker man af osv men det er jo ikke muligt i mit tilfælde hvor min motor er brugt som raflebæger inden den stoppede.
Jeg har i mellem tiden fået en lufttryks måler +- 70 psi er det bedre og mere præsist at bruge den for at se hvornår der er pres på cylender 1. Mine arme var jo ikke lange nok til både at nå tændings nøgle og cylinder 1

Jeg har prøvet at justere så godt som muligt efter det med cylinder 6 ventiler oppe og strømfordeler kontakt mod cylinder 1 uden at have fået liv i den endnu.
Jeg er samtidigt gået fra mekanisk til magnestisk puls fidus på MSD en som måske også kan drille mig lidt eller måske meget.
Det er dog formentlig ikke tyverisikringen på MSD en som driller tror jeg nok..... der er dog forskel på den måde min virker (den gør det umuligt at bruge startmotor og MSD beskriver at startmotor virker den vil dog ikke starte).
Hvis nogen kan hjælpe mig med et par gode råd vil det være bing og ingen bang i udstydningen.
Hvis nogen syntes det er for omfattnde at skrive her så ringer jeg gerne vedkommende op mit nr er 31200204 send evt en sms så kan jeg ringe op.