Gearkasse bøwl ÆV!

Teknisk relateret snak
Martedal

Gearkasse bøwl ÆV!

Indlægaf Martedal » 12. maj 2007, 17:38

Nogen der ved hvad der er gået galt..

var ude at rulle en lille tur idag og skulle sætte den i bakgear. uden mislyd eller noget går gearkassen i sort.

Gearstangen sidder ubehjælpeligt fast lige under bakgearet, men gearkassen er i andet gear. Jeg kan godt 'mase den op i bak, men hvis jeg kobler ud med gearstangen i bak, er der låst og motoren trækker ikke gearene, men dør. så jeg måtte rulle hjem i andet gear. Det er komplet umuligt at få gear stangen over hvor de fremadgåene gear sidder.

Jeg har haft lidt hylen fra hvad jeg tror er fremrykker/udrykker leje i en lille uges tid.

Håber nogen ved hvad der er galt og ægrer mig over ikke at kunne komme med til forårsmønstring.

Martedal out

Gæst

Re: Gearkasse bøwl ÆV!

Indlægaf Gæst » 12. maj 2007, 19:08

Hej

Hvis du er sikker på, at du kan udkoble? så må fejlen ligge i gearkassen.

1.Fejlen kan skyldes, justering af den udvendige skiftemekanisme. Kontroller alle udvendige bevægelige led.

2.Vanskelig gearskifte kan skyldes for tyk olie, men fejlen forekommer især ved koldstart.

3.Defekt eller for stram gående skiftemekanisme, herunder skifteaksler, skiftegafler,gearlåse og spærreanordninger.

4. Defekt synkromesh.

Mvh.

Tomas

(udmeldt) C3

Re: Gearkasse bøwl ÆV!

Indlægaf (udmeldt) C3 » 13. maj 2007, 01:42

Det er vel ikke bare den 'gamle bakgears

låse fælde'? Altså kablet der går fra bakgearet til ratstammen der er gået i kludder?

Det er simpelt at løse.

C3

Tilbage til "Generelt teknisk forum"