oliespild ved gearstang + benzinforbrug?

Teknisk relateret snak
Roald #606

oliespild ved gearstang + benzinforbrug?

Indlægaf Roald #606 » 14. apr 2007, 15:29

Jeg har lige været nede ved en mekanikker med corvetten. En tur på ca. 15 km hver vej. Motoren går egentligt pænt godt efter den køretur, det er den længste tur jeg har kørt i bilen indtil videre.

Men på hjemvejen opdager jeg at det pibler ud med olie fra ved gearstangen. En tidligere ejer har modificeret bunden med det stykke jernplade I ser på billedet for at montere en Hurst shifter (udover at skifte halvdelen af af hele kabinebunden ud med metal bund ) Det er lige mellem denne jernplade og bunden ved gearstangen at der pibler olie ud. Hvor pokker kan dette olie komme fra? Bilen drypper/spilder forresten ikke når den står stille eller kører...

Jeg ved godt at sådan gammel svend bruger noget benzin men er lidt over en kvart tank på 30 km ikke alligevel i overkanten? (327 cui, holley street avenger) Karburatoren har været utæt men det er lavet og den spilder heller ikke noget af det nogen steder og tankmåleren ser ud til at passe...?

Gæst

Re: oliespild ved gearstang + benzinforbrug?

Indlægaf Gæst » 14. apr 2007, 16:09

Hej

Er du sikker på at det ikke kommer fra din olietryksmåler.Det skete på min og jeg troede at det kom et andet sted fra.

Stig

Tilbage til "Generelt teknisk forum"