Hej Derude
Glædelig baghjul !!!!
Jeg ville høre om der måske var nogle derude som havde erfaringer med mit lille problem. Jeg står med disse overtræks stålslanger, som jeg vil bruge til at pynte lidt op i motorrummet med, mennnnn synes det virker umuligt at få dem på er der et trick jeg ikke kender til ???
VH
Rasmus Spange
Flex slanger
Har du prøvet med sulfosæbevand
Har du prøvet med sulfosæbevand (i en lidt tyk opløsning) ?
Lykkemark
Lykkemark
-
Ja jeg har sku prøvet
Ja jeg har sku prøvet at fedte den ind, men skulle måske give det et nyt forsøg :-)
Godt nytår !!!
Godt nytår !!!
-
Hej Rasmus Jeg har selv monteret
Hej Rasmus
Jeg har selv monteret disse stålovertræk på alle slanger i motorrummet. Man kan ikke trække dem på, men man skal derimod skubbes dem på slangerne lidt efter lidt. Når de trykkes sammen i længderetningen bliver den indvendige diameter større. Når overtrækket dækker hele slangen, kan man få det til at sidde stramt omkring slangen ved at hive den modsatte retning.
Gert
Jeg har selv monteret disse stålovertræk på alle slanger i motorrummet. Man kan ikke trække dem på, men man skal derimod skubbes dem på slangerne lidt efter lidt. Når de trykkes sammen i længderetningen bliver den indvendige diameter større. Når overtrækket dækker hele slangen, kan man få det til at sidde stramt omkring slangen ved at hive den modsatte retning.
Gert
Jeg plejer at tage en
Jeg plejer at tage en skruetrækker med runding på håndtaget og skubbe den stille og roligt igennem flexslangen så du får den udvidet lidt, derefter er det meget nemmere at trykke dem sammen i længderetningen som gert skriver.
-
Varmeapparat slangerne var nemme nok
Varmeapparat slangerne var nemme nok at skubbe på - som de tidligere indlæg nævner.
Men den store nederste kølerslange var sej. Her måtte jeg have hjælp af en tømrer med solide fingerkræfter. :)
Og så smurte jeg slangen inden med 'noget'. Vistnok lidt silicone fedt.
C3
Men den store nederste kølerslange var sej. Her måtte jeg have hjælp af en tømrer med solide fingerkræfter. :)
Og så smurte jeg slangen inden med 'noget'. Vistnok lidt silicone fedt.
C3
-
Har også investeret i sådan
Har også investeret i sådan et sæt Flex overtræk. Er der noget der kan gå galt ved montering? Tænker noget med udluftning/ luft i systemet, eller andre ubehageligheder?
Henrik
Henrik
Find en køkkenrulle holder eller
Find en køkkenrulle holder eller tilsvarende og mas slangerne ned over den, så udvider de sig. Herefter placeres de blot midt på slangen og trækkes ud til de ligger stramt og fint.
(ægrer mig over at jeg ikke gav mine lidt lak eller lim, der kunne holde ekstra på plads.
Brug lidt tid på at trimme afslutningen og forsegl den med en kraftig tape.
Det giver et nydeligt resultat.
(ægrer mig over at jeg ikke gav mine lidt lak eller lim, der kunne holde ekstra på plads.
Brug lidt tid på at trimme afslutningen og forsegl den med en kraftig tape.
Det giver et nydeligt resultat.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"