Sideblinklys

Teknisk relateret snak
Cubic

Man kan tage til Århus,

Indlægaf Cubic » 9. jul 2011, 09:15

Man kan tage til Århus, smide dankortet på bordet og 3 timer senere går du ud med pladerne :rofl:

Daniel

Registreringsafgift

Indlægaf Daniel » 10. jul 2011, 08:42

Hej Cubic

Er det for nyligt at du har været på motorkontoret i Århus, og fået lov til at afregne registreringsafgift med det samme?
For så kunne det være at jeg skulle prøve chancen i Høje Tåstrup...

Mvh. Daniel

Cubic

Det var 9/5-11, og det

Indlægaf Cubic » 10. jul 2011, 08:59

Det var 9/5-11, og det er kun i Århus det kan lade sig gøre. Jeg høre egentlig til skat i Odense , men var på job i Århus. De var lidt utilfredse med at jeg kom til dem, og mente at det var "min" synsmand der havde sendt mig til Århus, for det er det eneste sted, man kan få pladerne med det samme. Men har du tid, så prøv om det ikke går.

Cubic

Daniel

Hej Jeg har i dag talte

Indlægaf Daniel » 11. jul 2011, 18:05

Hej

Jeg har i dag talte med Trafikstyrelsen, om hvordan man skulle tolke deres "vejledning om syn af køretøjer". Konklusionen er at der skal være sideblinklys på en bil - også en veteranbil.

Derudover har jeg også talt med Skat, og efter den nye procedure er indført, så er der ingen chance for at man kan få udregnet registreringsafgiften mens man venter. Så jeg tror desværre ikke at det går at dukke op i Århus, for at prøve lykken.

Mvh. Daniel

jbs-1206

Hej Daniel du har muligvis

Indlægaf jbs-1206 » 13. jul 2011, 19:53

Hej Daniel du har muligvis ret det var i maj måned jeg betalte og med hensyn til blink fik jeg samme oplysninger at selv biler født med vinge skal have blink uanset hvor tumpet det måtte se ud og lige et hint told og skat meninger og svar er lige så forskellige som de har ansatte og ingen af dem vil give et 100 procent konkret svar på ens spørsmål jeg manglede toldokommentation på min og har snakket med alle medarbedere ca i både told og skat og ente med, at få af vide prøv og tage til skranken i tåstrup og hør hvad de siger. det er helt galt men jeg fik mine plader uden at genfortolde min bil men ikke uden mange søvnløse nætter. held og lykke med det.
vh jbs

Tilbage til "Generelt teknisk forum"