Steroid tandstang

Teknisk relateret snak
Christian #384

Hehe - ja smag og

Indlægaf Christian #384 » 6. nov 2009, 21:15

Hehe - ja smag og behag er jo selvfølgelig forskellig - og hvad man interesserer sig for. Det er klart.

Jeg tror bare, der er mange der tror at en tandstang er den eneste måde at få en gammel Vette til at styre ordentligt.

Jeg er ret sikker på at alle gamle Corvetter ville styre tilfredstillende, hvis blot de fik renoveret det originale setup 100%.

Jeg synes man hører om meget bøvl med de tandstænger - meget mere bøvl end der ville være med et renoveret originalt styretøj.

Jeg synes så samtidigt at det er sjovere med en "rigtig" Corvette, der styrer som da den forlod fabrikken.

Men jeg hører også til typen, der ikke river stukken ned i gamle huse, kalker huset fremfor at male det osv. osv. Min erfaring har nemlig vist mig gang på gang, at den originale løsning er og bliver den BEDSTE. :sifone:

Jeg har en Steeroids tandstang på min.... Og det er ikke bare lykke! Det flekser i beslag og ophæng samt koblingen mellem ratstammen og styretøjet. Det kan løses, men det originale styretøj ville jeg nu nok have beholdt hvis jeg havde været klogere da jeg anskaffede det!

:-)

Christian

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Jeg har en Steeroids tandstang

Indlægaf Allan#373 » 3. jan 2010, 15:48

Jeg har en Steeroids tandstang på min.... Og det er ikke bare lykke! Det flekser i beslag og ophæng samt koblingen mellem ratstammen og styretøjet. Det kan løses, men det originale styretøj ville jeg nu nok have beholdt hvis jeg havde været klogere da jeg anskaffede det!

:-)

Christian

Grønærten er importeret med tandstang, derfor tandstang igen.
Den lokale "hugger" havde en bolt on.
Det er fra en Opel Astra 1992-98
Den passer perfekt, dog skal nipler til olieslanger samt gummiophænget i cylinderenden flyttes over, da den er tyndere i den ende.
Den kostede 750,- alles inclusive
OG DEN VIRKER.
Christian, jeg havde også problemer med mine "knokkelled" til tandstangen.
Nogen havde slebet på dem, men de ville binde hver 1/4 omgang. FM har
nogle fine kardanled i alu, OG DE VIRKER OGSÅ.
Nu kan jeg gudhjælpeme ikke sætte billede ind fra min egen PC, så det må I undvære
Godt Nytår
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Tommy

Nu lyder det jo som

Indlægaf Tommy » 3. jan 2010, 16:23

Nu lyder det jo som om at en gammel Corvette styrer og kører forfærdeligt, ja nærmest utroligt der kan komme nummerplader på sådan et apperat, men skal vi sammenligne med andre amerikaner biler fra samme periode, kører og styrer Corvette jo fantastisk, det var nok en af de mest modene biler på daværende tidspunkt, jeg har også en Mercury, når man når 160 Kmt føles det som om hjulene kravler ind under bilen, og man begynder at fylde hele vejen også modsatte spor og 5 mere så letter vi, men i Corvetten sidder man roligt og afslappet med en cigaret i hånden med 270 Kmt.
Så istedet for at ændre på et sådan gammelt gedigent stykke legetøj med kulfiber fjeder - tandstang- kulfiber skiver - sænkningssæt - 20" aluhjul Osv. så køb en Ferrari den har alt det isenkram der skal til.

Claes

Nu lyder det jo som

Indlægaf Claes » 3. jan 2010, 17:33

Nu lyder det jo som om at en gammel Corvette styrer og kører forfærdeligt, ja nærmest utroligt der kan komme nummerplader på sådan et apperat, men skal vi sammenligne med andre amerikaner biler fra samme periode, kører og styrer Corvette jo fantastisk, det var nok en af de mest modene biler på daværende tidspunkt, jeg har også en Mercury, når man når 160 Kmt føles det som om hjulene kravler ind under bilen, og man begynder at fylde hele vejen også modsatte spor og 5 mere så letter vi, men i Corvetten sidder man roligt og afslappet med en cigaret i hånden med 270 Kmt.
Så istedet for at ændre på et sådan gammelt gedigent stykke legetøj med kulfiber fjeder - tandstang- kulfiber skiver - sænkningssæt - 20" aluhjul Osv. så køb en Ferrari den har alt det isenkram der skal til.

Tommy - jeg er i bund og grund helt enig med dig!

Hvis man vil have en bil, der styrer så moderne - så køb da en moderne bil :sifone:

Tilbage til "Generelt teknisk forum"