Slinger i valsen !!!

Teknisk relateret snak
Cj7

Ville et sæt bærearme som

Indlægaf Cj7 » 15. okt 2010, 21:05

Ville et sæt bærearme som disse så være en god ide, de gir da mulighed for at få ekstra meget caster??

http://firstmile.dk/product.asp?product=1040

vamdrup c3-954

Hej Claes... Jeg tror også at

Indlægaf vamdrup c3-954 » 15. okt 2010, 21:59

Hej Claes...

Jeg tror også at jeg starter med at skifte alle bøsninger og styrerkugler. og ser om det hjælper noget...

Er det nemt at (bare)skifte .eller er der noget man skal være opmærksom på..??

Michael

Claes

Hej Vamdrup. Lyder som en

Indlægaf Claes » 16. okt 2010, 00:16

Hej Vamdrup. Lyder som en god idé. På min sad det meste slør i styrehuset, men alt det andet skal jo også være i orden. Jeg har skiftet bøsningerne i bagvognen, sammen med baghjulslejer. Det er ikke helt nemt at skifte - især ikke med karossen på - men det kan da lade sig gøre. ;-)

Claes

Piet

At påstå at steeroids systemet

Indlægaf Piet » 16. okt 2010, 18:53

At påstå at steeroids systemet er noget værre lort er helt hen i vejret, det som kan ske er at systemet bliver monteret forkert og at knokkelledene kommer til at binde, dette medførerer både sterss på beslag, led og tandstang hvorved en eller flere af af delene vil gå i stykker temeligt hurtigt.

Jeg har kørt i mere end 100 forskellige c3 og de kører alle på hver deres måde. jeg har dog aldrig kørt i nogen c2-c3 som styrede bare halvt så godt som dem der havde monteret tandstangssyring fra steeroids, VBP eller flaming riwer, dem som har set eller prøvet min bil ved også godt at jeg ikke ville sætte noget bras på den.
jeg startede ud med at udbytte alt i det originale styrtøj men var langt fra tilfreds (vi har selvfølgelig forskellige preferencer) mit steeroids har siddet monteret i 6år nu uden skyggen af problemer og bilen kører snorlige fra 1-250km/t derover bliver bilen ustabil pga vinden løfter forenden.

Et sæt offset øverste bærearme kan være vejen frem for den ekstra positive castervinkel, men de gør det sjældent alene.
vil man have en c3 som styrer og opfører sig på vejen som en mere moderne sportsvogn så kræver det en del ting skal udskiftes.

dette vil være min anbefaling.

QA1 coilover system front (justerbare støddæmpere)
Tandstang
1" krængningsstabilisator front
17" fælge og dæk
kulfiber fjeder bag Dualmount for hårhedsjustering
fuldt justerbare strutrods bag for korrekt camber under alle forhold.
offset øvre a-arme
shocktower rod
wilwood alubremser
QA1 støddæmpere bag
sørge for at bøsningerne i de bageste trailingarms er iorden og den er shimset korrekt op.
sørge for at bærekuglerne er iorden

det er muligt at monterer endnu mere ekstreme ting, men denne liste giver efter min overbevisning mest for pengene, jeg har prøvet nogle af de færdige undervognskits man kan købe fra Ecklers/VBP men har været temmeligt skuffet især bilstein Sport støddæmpere syntes jeg er dårlige fordi de giver en for hård undervogn derfor anbefaler jeg QA1 som kan justeres udefra.

alt dette er selvfølgelig relativt fordi vi har foskellige ønsker omkring vores biler og deres formåen, nogle er helt godt tilfreds med det originale setup som dækker deres behov til fulde hvor andre gerne vil have knivskarpe køreegenskaber.

Claes

Du har naturligvis ret, Piet.

Indlægaf Claes » 16. okt 2010, 19:23

Du har naturligvis ret, Piet. Alles behov er forskellige. Men, hvis jeg gerne ville have en Corvette, der styrer præcis som en ny bil - så ville det da være nemmere og sikkert ikke meget dyrere at købe en C5, der har det hele i forvejen. ;-)

Jeg tror måske også det er lidt en vanesag. Hvis min mor skulle køre min Corvette, så ville hun nok også blive forbavset over måden den skal køres på, når hun kommer direkte fra sin Golf med moderne styretøj - ikke fordi det er dårligt, men fordi det føles anderledes. Jeg har vænnet mig til at køre den, og synes den kører fremragende med sit originale setup. Faktisk bliver den mere og mere stabil jo hurtigere man kører - underligt nok. Det er dog sjældent jeg kører 250 i timen. ;-) Desuden skal den jo ikke styres særlig meget, hvis den bare kører ligeud af sig selv. Det er værre hvis bøsninger, bærearme, støddæmpere og sporing er dårlig - så skal der styres hele tiden.

Jeg har det lidt - hvis man vil ændre ALT ved bilen - stortset - så hvorfor ikke hellere købe den nyere model? Men naturligvis - hver sin lyst, og alt kan være lige godt!

Vette-hilsen

Claes

Piet

Helt enig claes, bortset fra

Indlægaf Piet » 16. okt 2010, 22:24

Helt enig claes, bortset fra et en C4 C5 eller C6 aldrig bliver lige så smuk som en C3 (i mine øjne) :)

Claes

Hej Piet. Nej, vi er helt

Indlægaf Claes » 16. okt 2010, 22:27

Hej Piet.

Nej, vi er helt enige. ;-)

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

...og bilen kører snorlige fra

Indlægaf Anders #258 » 16. okt 2010, 23:36

...og bilen kører snorlige fra 1-250km/t derover bliver bilen ustabil pga vinden løfter forenden.

Hej Piet

Hvad er løsningen på udfordringerne med vinden? (på banerne kørte de jo mere end 250 km/t - ligesom formentlig en "standard" L88 fra fabrikken) - kan frontspoiler for downforce klare det alene, eller kan man gøre øvrige ting for at holde næsen i asfalten ved høje hastigheder? (forudsat undervogn mv. selvfølgelig er sat op til ræs)

lauge

- - - hvor har

Indlægaf lauge » 17. okt 2010, 09:59

- - - hvor har I ret begge 2 - - m.h.t. C3'eren - Lauge
4385
Vedhæftede filer
4444.jpg
4444.jpg (58 bytes) Vist 7588 gange

Shark

Hej Piet Hvad er løsningen på

Indlægaf Shark » 17. okt 2010, 10:22

Hej Piet

Hvad er løsningen på udfordringerne med vinden? (på banerne kørte de jo mere end 250 km/t - ligesom formentlig en "standard" L88 fra fabrikken) - kan frontspoiler for downforce klare det alene, eller kan man gøre øvrige ting for at holde næsen i asfalten ved høje hastigheder? (forudsat undervogn mv. selvfølgelig er sat op til ræs)

http://www.youtube.com/watch?v=dDRxrBKYBr4

2:48 : "You're either a candy ass or a race driver"
3:10 : "You gotta remember, in those days racing was dangerous, and sex was safe"

Så Anders og Piet, i skal bare have lidt mere hår på brystet ;)

Tilbage til "Generelt teknisk forum"