Bagtøj

Teknisk relateret snak
Gæst

Hej C3 Ja, det ser skù

Indlægaf Gæst » 9. jul 2009, 20:04

Hej C3

Ja, det ser skù godt ud.:)

Gæst

Iøvrigt, var det dyrt i

Indlægaf Gæst » 9. jul 2009, 20:07

Iøvrigt, var det dyrt i fragt "C3"? Og kan du huske hvor meget forskel der var på omdr. før/efter?




Vh.
Tc

erik1303
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2007, 21:35

Jeg må også lige komme

Indlægaf erik1303 » 10. jul 2009, 12:54

Jeg må også lige komme med en bemærkning om div. bagtøjsudvekslinger, jeg har nu kørt i 3 stk´s corvetter en 73 med ca. 2500 o.min v/90, en 81ér med ca. 3400 o.min v/90, helt vildt samt min egen en 82, hvor der iflg. den originale "bygningsattest" fra 82 er mont. et limitid slip bagtøj med 2.72 gearing.
Nu har jeg jo også mont en TH700 med 4 gear med 4´som overgear.
Og det giver ca. 1400 o.min v/90, og det er noget der kan mærkes på støj og benzinforbrug og er da også mere behageligt, da man ligefrem kan tale sammen.

Erik

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Jeg må også lige komme

Indlægaf Skallerup#232 » 10. jul 2009, 13:49


Jeg må også lige komme med en bemærkning om div. bagtøjsudvekslinger, jeg har nu kørt i 3 stk´s corvetter en 73 med ca. 2500 o.min v/90, en 81ér med ca. 3400 o.min v/90, helt vildt samt min egen en 82, hvor der iflg. den originale "bygningsattest" fra 82 er mont. et limitid slip bagtøj med 2.72 gearing.
Nu har jeg jo også mont en TH700 med 4 gear med 4´som overgear.
Og det giver ca. 1400 o.min v/90, og det er noget der kan mærkes på støj og benzinforbrug og er da også mere behageligt, da man ligefrem kan tale sammen.

Erik


Hej, det setup du nævner der, det lyder umiddelbart rigtig godt. Er det noget der går ud over acceleration ? Eller ?

Drømmer nemlig om en TH700.

Mvh. Skallerup.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Iøvrigt, var det dyrt i

Indlægaf (udmeldt) C3 » 10. jul 2009, 18:01


Iøvrigt, var det dyrt i fragt "C3"? Og kan du huske hvor meget forskel der var på omdr. før/efter?




Vh.
Tc


Jeg husker ikke lige fragtprisen. Jeg husker heller ikke omdrejningstallet ved 100 km/t, men du kan gange dit eget nuværende med 3,08/3,70. Forudsat at det er et 3,7 bagtøj du har. Check det nemt ved at løfte bagenden fra jorden, sætte en kridtstreg på kardanakslen og en på hjulet.
Tæl hvor mange omdrejninger på kardanakslen der går til at dreje hjulet én omgang.

Min std. 350 cui trækker nemt den højere gearing. Men jeg turde ikke tage et 2,73 af frygt for at den ville blive lidt død. Din bb burde dog nemt kunne trække det.

C3

erik1303
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2007, 21:35

Til Skallerup Nu er TH 700

Indlægaf erik1303 » 10. jul 2009, 19:35

Til Skallerup

Nu er TH 700 mont. som standard på en 82´, og der er også et lock-up på, men ifølge min "vetteguru" Nybølleauto (over 30 års erfaring) skal man ikke være ked af hvis det ikke virker (og det gør det ikke på min).
Ifølge ham kan du faktisk "kvæle" motoren ved visse belastninger, hvor gearkassen ikke kan "finde" ud af det.
Det samme er der i min hverdag hvor jeg kører flere forskellige lastbiler med automatgear, hvor VOLVO bare virker, mens SCANIA har lidt svært ved at finde ud af hvad du egentlig vil. Skulle være forbedret på de seneste årgange. Og tak for det
Med hensyn til optræk synes jeg egentlig ikke at de to "gamle" 73 og 81 med lavere gearing er hurtigere, det lyder måske sådan pga. larmen, men det føles bestemt ikke sådan.
Nå men jeg må i garagen og montere et par nye potter, for at se om jeg kan få den "rigtige" lyd frem.
I hører nærmere.

Erik

PS. undskyld mine altid lange indlæg, det er en familiesvaghed, da vi alle syntes det hele skal med.

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Til Skallerup Nu er TH 700

Indlægaf Skallerup#232 » 10. jul 2009, 22:55


Til Skallerup

Nu er TH 700 mont. som standard på en 82´, og der er også et lock-up på, men ifølge min "vetteguru" Nybølleauto (over 30 års erfaring) skal man ikke være ked af hvis det ikke virker (og det gør det ikke på min).
Ifølge ham kan du faktisk "kvæle" motoren ved visse belastninger, hvor gearkassen ikke kan "finde" ud af det.
Det samme er der i min hverdag hvor jeg kører flere forskellige lastbiler med automatgear, hvor VOLVO bare virker, mens SCANIA har lidt svært ved at finde ud af hvad du egentlig vil. Skulle være forbedret på de seneste årgange. Og tak for det
Med hensyn til optræk synes jeg egentlig ikke at de to "gamle" 73 og 81 med lavere gearing er hurtigere, det lyder måske sådan pga. larmen, men det føles bestemt ikke sådan.
Nå men jeg må i garagen og montere et par nye potter, for at se om jeg kan få den "rigtige" lyd frem.
I hører nærmere.

Erik

PS. undskyld mine altid lange indlæg, det er en familiesvaghed, da vi alle syntes det hele skal med.



Tak. :O) Det er ikke langt, bedre at det er uddybet ordentligt i læs og forstå form..

Mvh. Skallerup.

Gæst

Jeg husker ikke lige fragtprisen.

Indlægaf Gæst » 12. jul 2009, 21:16


Jeg husker ikke lige fragtprisen. Jeg husker heller ikke omdrejningstallet ved 100 km/t, men du kan gange dit eget nuværende med 3,08/3,70. Forudsat at det er et 3,7 bagtøj du har. Check det nemt ved at løfte bagenden fra jorden, sætte en kridtstreg på kardanakslen og en på hjulet.
Tæl hvor mange omdrejninger på kardanakslen der går til at dreje hjulet én omgang.

Min std. 350 cui trækker nemt den højere gearing. Men jeg turde ikke tage et 2,73 af frygt for at den ville blive lidt død. Din bb burde dog nemt kunne trække det.

C3



Hej

Tror bestemt også at den kan trække en anden gearing. Vil lige undersøge betegnelsen på bagtøjet.

/Tomas

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Hej Tror bestemt også at den

Indlægaf (udmeldt) C3 » 12. jul 2009, 21:55


Hej

Tror bestemt også at den kan trække en anden gearing. Vil lige undersøge betegnelsen på bagtøjet.

/Tomas


Min kører iøvrigt 2900 rpm v. 100 GPS km/t.

C3


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster