taber strøm

Teknisk relateret snak
falkenberg-1064

Har haft knapt med tid

Indlægaf falkenberg-1064 » 16. jun 2009, 19:11

Har haft knapt med tid og valgte derfor i første omgang den "nemme løsning"med montering af afbryderklemme på den ene pol. Det virker, men er selfølgelig ikke en endelig løsning. Er jo desværre fuldstændig på bar bund hvad bilreparation angår og bare så I har en ide om niveauet, har jeg købt et amperemeter jeg ikke kan finde ud af at bruge!( for mange funktioner).
Håber på hjælp fra en kyndig kollega inden længe. Han kører gammel jaguar og ved dermed meget om hvor strøm kan gå hen. Er taknemmelig for alle svarene fra jer mere garvede corvetteejere.
Hilsen Falkenberg

Nillerdrengen. #531

Hej:driving: Jeg havde sidste forår samme

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 16. jun 2009, 19:38

Hej:driving:

Jeg havde sidste forår samme problem. Bilen tabte strøm på et par dage, men det værste var(men heldigvis opdagdede jeg det i tide) at min lyskontakt blev rigtig varm, når lyset var tændt. Det turde jeg ikke køre med, da muligheden for en kortslutning kunne sætte fut i hele bilen. Min løsning var derfor. NYT LEDNINGSNET I HELE BILEN.:nopity:
Det hjalp skulle jeg lige hilse at sige. Husk lige på at de ledninger du har i bilen, nok aldrig er blevet skiftet, siden den forlod fabrikken tilbage i 70´erne.

Niels ;)

falkenberg-1064

Hej Niels Det ville nok være

Indlægaf falkenberg-1064 » 16. jun 2009, 22:13

Hej Niels

Det ville nok være det klogeste, men vel også en kostbar omgang, hvis man ikke kan selv. Jeg har været lidt rundt og mærke efter, men har en fornemmelse af at problemet kunne sidde i tændingslåsen, som er noget upræcis og rent faktisk kan nøglen fjernes inden den står fuldt i lock position.
hilsen falkenberg

falkenberg-1064

Problemet synes nu indkredset til

Indlægaf falkenberg-1064 » 25. jun 2009, 23:55

Problemet synes nu indkredset til startmotoren, som vil blive udskiftet til en ny ministarter. Håber det løser problemet, men beholder afbryderklemmen på den ene pol om ikke andet som en form for startspærre.
Falkenberg

Tilbage til "Generelt teknisk forum"