Starter....

Teknisk relateret snak
(udmeldt) C3

Man kan justere relæet ved

Indlægaf (udmeldt) C3 » 31. mar 2009, 19:25

Man kan justere relæet ved at løsne de 2 små skruer og forskyde det i de aflange huller. Du skal nok forskyde det i retning af rattet.
C3

Gizmo69

....men nu er spørgsmålet så

Indlægaf Gizmo69 » 1. apr 2009, 21:27

....men nu er spørgsmålet så bare, hvordan f..... kommer man så ind til det der relæ eller tændingslåsen for den sags skyld....jeg er nået til blinkkontaktanordningen, som jeg så ikke kan trække ud på grund af ledningerne........????....hjæææælp......:confused:

JR

david

....men nu er spørgsmålet så

Indlægaf david » 1. apr 2009, 21:46

....men nu er spørgsmålet så bare, hvordan f..... kommer man så ind til det der relæ eller tændingslåsen for den sags skyld....jeg er nået til blinkkontaktanordningen, som jeg så ikke kan trække ud på grund af ledningerne........????....hjæææælp......:confused:

JR

Du bør nok måle på starteren først for at se om der kommer noget strøm ud til relæet oven på starteren når du drejer nøglen, hvis der gør det er det ikke relæet på ratstammen altså sæt et voltmeter på styrestrømmen til starteren og se om der kommer strøm når du drejer nøglen husk at trække stellet fra starteren, hvis der er for lidt stel kan det også give problemer, så der skal måles lidt :)

Sussi #556

Hej Jr Jeg havde samme problem

Indlægaf Sussi #556 » 1. apr 2009, 22:33

Hej Jr
Jeg havde samme problem sidste sommer, specielt når bilen var varm, det er ikke fedt et holde ved iskiosken med 100 imponerede nysgerrige blikke, og så vil l..... ikke starte. Så, lader man som om man har fortrudt, og stiger ud af bilen og går en tur langs stranden på en time, for derefter at sætte sig ind i bilen og den starter som en misss.
købte en ny mini starter, - samme problem.
jeg har nu monteret et relæ nede ved siden af starteren så den får fuld strøm direkte når relæet klapper - den starter hver gang.

herlig hilsen Chr.

Gizmo69

....okaj Chr. det lyder som

Indlægaf Gizmo69 » 1. apr 2009, 22:52

....okaj Chr. det lyder som en god investering....men hvordan er det lige du har forbundet det der relæ og hvad er det for et relæ...??

JR

Gizmo69

....jeg tror faktisk at det

Indlægaf Gizmo69 » 2. apr 2009, 18:30

....jeg tror faktisk at det er det der mekaniske relæ på ratstammen som skal justeres....for når jeg drejernøglen meget hårdt så starter den hver gang, men hvormeget skal man så skille ad for at komme ind til det...??? det ligner en total adskillelse af hele instrumentpanelet eller hvad....??

JR:confused:

(udmeldt) C3

....jeg tror faktisk at det

Indlægaf (udmeldt) C3 » 2. apr 2009, 19:47

....jeg tror faktisk at det er det der mekaniske relæ på ratstammen som skal justeres....for når jeg drejernøglen meget hårdt så starter den hver gang, men hvormeget skal man så skille ad for at komme ind til det...??? det ligner en total adskillelse af hele instrumentpanelet eller hvad....??

JR:confused:

Du bør kunne komme til det nedefra. Det hjælper ikke at adskille oppefra. Kontakten sidder vel en ca. 35-40 cm fra rattet - langs ratstammen. Tag den lille pynteplade af under rattets gennemføring under instrumentpanelet.
De 2 små skuer er så vidt jeg husker 3/8'' eller 5/16''.
C3

Gizmo69

...jamen jeg har prøvet at

Indlægaf Gizmo69 » 2. apr 2009, 20:59

...jamen jeg har prøvet at tage den lille plade af, men derfra kan man ikke se noget som helst....man kan skimte lidt af kontakten men ingen skruer.....skal man så stå på hovedet ind under ratstammen....??

JR

(udmeldt) C3

...jamen jeg har prøvet at

Indlægaf (udmeldt) C3 » 2. apr 2009, 23:30

...jamen jeg har prøvet at tage den lille plade af, men derfra kan man ikke se noget som helst....man kan skimte lidt af kontakten men ingen skruer.....skal man så stå på hovedet ind under ratstammen....??

JR

Ja, det er et af de værste steder at arbejde på en Corvette. Jeg har nogen gange taget forsædet ud, og så ligget på ryggen med benene i 'bagagerummet'.

Skruerne skulle være på venstre side af ratstammen. Det kan være en fordel at tage bøjlen af, der holder ratstammen og lade stammen gå nogle cm ned.

C3

Gizmo69

...ok, foreløbig tak:seeya: JR

Indlægaf Gizmo69 » 3. apr 2009, 11:34

...ok, foreløbig tak:seeya:

JR

Tilbage til "Generelt teknisk forum"