Hej C3. Jamen det var den motor ja. Så vidt jeg husker var det på baghjulet den fik målt de heste.. Kan egentligt være ligemeget om det var på svinghjulet eller baghjulene, det vigtigste er den nye motor er mere behagelig og virker ligeså hurtigt.--men man kommer nok til at savne lidt dens 3gear hvor den fra rullende start var et sandt uhyre. Jeg havde rev limit på den motor med 6k rpm.. Kun 2 gange siden jeg købte den(3år siden snart) har jeg ramt den rev limit. turde ikke køre den op på mere en 5500 da jeg aldrig stolede helt på den bigblock.
Jeg læste i en artikel på nettet at da aftermarket tuners tog ls2'eren i en dyno bænk fik de 470sae heste med headders som eneste modifikation.. Det siger enten noget om deres forhold at teste motoren under, eller GM's trang til at underdrive deres motorers kunnen.. Noget der var populært i slut 60'erne og start 70'erne. Særligt den gamle LS6bigblock fra 71 var fra fabrikken opgivet til 425hk mens det reelle tal lå 100hk højere:coolgleamA:
Ja vi målte på baghjulene, svært at gøre andet :-) men der blev kompenseret for transmissionstab. Så det var på svinghjulet de 397 HK befandt sig. Dengang havde den jo manuelt gear, og der er transmissionstabet nemt at måle - i modsætning til automatgear.
Jeg tror ikke rigtig på de der dynobænk målinger. Er det med ekstern vandpumpe, tragt på indsugningen og andet hokus pokus, måske endda et køligt rum, ja så bliver tallene jo høje.
C3