Hej Bent.
Ikke for at være lyseslukker, men hvis den har rystet så meget, ville jeg skille den ad og tjekke det første hovedleje og evt knastkæde.
Brian
HJÆLP!!!
Re: HJÆLP!!!
Motoren har heldigvis kun lige været startet op i et øjeblik,så den kan næsten ikke have nået at taget skade.
Nu må jeg have afmonteret svingningsdæmperen og fjerne den vægtklods, man må lære.
tak for svarene hilsen Bent
Re: HJÆLP!!!
hvilket fabrikat svingningsdæmper er det, jeg vidste ikke at man kunne få nogen som både var til extern og internt afbalanceret, men men bliver klogere hver dag
Hvis man f.eks fjerner klodsen på denne ATI dæmper vil den stadig være i ubalance, ikke meget men nok til at belaste hovedlejerne unødvendigt og gøre livet ekstra surt for forkæden som i forvejen kæmper for at gøre et præcist arbejde, det giver lidt nedsat levetid og øget stress på komponenterne:

Hvis man f.eks fjerner klodsen på denne ATI dæmper vil den stadig være i ubalance, ikke meget men nok til at belaste hovedlejerne unødvendigt og gøre livet ekstra surt for forkæden som i forvejen kæmper for at gøre et præcist arbejde, det giver lidt nedsat levetid og øget stress på komponenterne:

Re: re:HJÆLP!!!
Hey Piet
Hvad er det for en svingningsdæmper du omtaler ? link/billed
Hvad er det for en svingningsdæmper du omtaler ? link/billed
re:HJÆLP!!!
UPS...det var en smutter, men gå ind og kig på First Miles hjemmeside: Motordele - Performens - produktnr. 14.
mvh Bent
mvh Bent
Tilbage til "Generelt teknisk forum"