Er der nogen der ved hvor varmt motorolien i en C6 normalt bliver? Årsagen til at jeg spørger er, at min ved 130-140 bliver mellem 108 og 112 grader varm (kan ses i føreinfo). Det kan jo være helt normalt, men når jeg kigger på det display der er i headup display'et i Track indstillingen, så ser det ud som om der kun er en "streg" tilbage før den er på max. Så det virker som en relativ høj temperatur. I weekenden var jeg så en tur syd på, og fik rigtig prøvet bilen af. Her nåede temperaturen op på 120 grader (i føreinfo), uden det dog var max på displayet. Kølevandet bliver på ingen måder for varmt, og ligger omkring 90-95 grader.
Håber der er nogen der kan hjælpe med input...
Olietemperatur C6
10-15 håde omgange på de
10-15 håde omgange på de danske baner, eller 1 enkelt på Ringen kan presse min GS op på 110 grader, men har aldrig set højere.
110 grader C ved alm kørsel er helt sikkert for meget, den bør følge vand temperaturen nogenlunde ved almindelig kørsel. Heldigvis kan moderne olier godt håndtere de temperature, men jeg mener ikke det lyder normalt.
110 grader C ved alm kørsel er helt sikkert for meget, den bør følge vand temperaturen nogenlunde ved almindelig kørsel. Heldigvis kan moderne olier godt håndtere de temperature, men jeg mener ikke det lyder normalt.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"