...hvorfor vil starteren ikke virke når motoren er godt varm ?? Det er en helt ny mini starter (forøvrigt var det samme problem med den gamle type starter).....og det har ikke noget med benzinen at gøre...starteren slår simpelthen ikke ind. Hvis jeg så åbner motorhjelmen i 5-10 min så varmen kommer ud, starter den fint igen......???
Det er så f...... p.... træls......og det er altid når der er nogen der kigger på......
:o(
JR
Hjæææællpppp....
-
Hej JR Jeg har været ude
Hej JR
Jeg har været ude for at styreledningen fra
tændingskontakten til startrelæet var dårlig
,for stor modstand,problemet blev løst med
et arbejdsrelæ hvor jeg styreledningen kun
blev brugt til styrestrøm på arbejdsrelæet
Hilsen
Ib 402
Jeg har været ude for at styreledningen fra
tændingskontakten til startrelæet var dårlig
,for stor modstand,problemet blev løst med
et arbejdsrelæ hvor jeg styreledningen kun
blev brugt til styrestrøm på arbejdsrelæet
Hilsen
Ib 402
Hej IB Tak for indsparket, men
Hej IB
Tak for indsparket, men jeg tror desværre ikke at det er der vi skal hen...det hele virker helt perfekt, når motoren er kold eller bare håndlun. Det er et eller andet med selve starteren....måske er tolerancerne i startrelæet for små, så det sætter sig når der er meget varme på ?? Hørte på Als træffet at der er andre som har samme problem, så det må jo kunne løses på en eller anden måde....??
Tak for indsparket, men jeg tror desværre ikke at det er der vi skal hen...det hele virker helt perfekt, når motoren er kold eller bare håndlun. Det er et eller andet med selve starteren....måske er tolerancerne i startrelæet for små, så det sætter sig når der er meget varme på ?? Hørte på Als træffet at der er andre som har samme problem, så det må jo kunne løses på en eller anden måde....??
Det er også nogle gange
Det er også nogle gange et problem med varme fra Headers. Den gamle type starter har fra original et varmeskjold monteret. Der bliver enormt varmt lige der hvor starteren sidder. Dette fåes også til mini starter. Det er nok der hvor du skal hen, meget varme gør at metallet udvider sig omkring fremføringen i startrelæet.
Du kunne jo prøve at sætte en midlertidig plade imellem og se om det virker.
Havde engang et lign. problem med en ministarter, det blev løst med et nyt batteri med større startstrøm, 650 amp i stedet for standard batteri på 450 amp.
Du kunne jo prøve at sætte en midlertidig plade imellem og se om det virker.
Havde engang et lign. problem med en ministarter, det blev løst med et nyt batteri med større startstrøm, 650 amp i stedet for standard batteri på 450 amp.
...har godt hørt om sådan
...har godt hørt om sådan en plade....har prøvet at pakke starteren ind i udstødningsvrap, men åbenbart uden held, så jeg er lidt i tvivl om denne plade så virker ?? Man kan jo købe sig fattig i ting der ikke virker....
...forstår godt nok ikke lige det der med et større batteri...starteren bruger forhåbentlig ikke 450 A for at slå i gang og da det er starteren der bestemmer hvormeget strøm den vil bruge (vel max 150 A), så burde det ikke virke med et større batteri
...forstår godt nok ikke lige det der med et større batteri...starteren bruger forhåbentlig ikke 450 A for at slå i gang og da det er starteren der bestemmer hvormeget strøm den vil bruge (vel max 150 A), så burde det ikke virke med et større batteri
JR Der er mange ting jeg
JR
Der er mange ting jeg ikke ved noget om, men isolering ved jeg stort set alt om.
Hvis du har pakket din ministarter ind i udstødningswrap, har du kun gjort tingene værre. Wrap'en skal mindske varmeafgivelse, det vil sige, sådan med lidt andre ord, at når du har rullet en tur og ministarteren har været under intens strålevarme, forhindrer wrap'en en hurtig varmeafgivelse fra samme ministarter, du har med andre ord sørget for at holde starteren varm.
Faktorernes orden er ikke ligegyldig her.
Havde jeg nu været dig, havde jeg pakket røret foran og ved siden af starteren ind i wrap'et, således at strålingen mod ministarteren blev så lille som muligt. Jeg ville også kikke på, om jeg kunne montere (såfremt det andet ikke hjalp) et stykke plade der havde "en afstand" mellem varmegiver (rør) og starter, i.e. luft på begge sider. Pladen vil optage strålevarmen og videregive denne til emnet den var monteret på, såfremt pladestykket har en anlægsflade mod montageemnet af en ligefrem fornuftig størrelse.
Jeg siger ikke at du skal købe et eller andet stykke fabriksfremstillet plade, jeg siger at du skal kravle ned under bilen, kikke på afstanden mellem varmegiver og starter, og så starter det muliges kunst.
Drag omsorg for at strålingen ikke rammer starteren, eller selonoid'en fordel varmen.
Se her:
som inspiration
Lykkemark
Der er mange ting jeg ikke ved noget om, men isolering ved jeg stort set alt om.
Hvis du har pakket din ministarter ind i udstødningswrap, har du kun gjort tingene værre. Wrap'en skal mindske varmeafgivelse, det vil sige, sådan med lidt andre ord, at når du har rullet en tur og ministarteren har været under intens strålevarme, forhindrer wrap'en en hurtig varmeafgivelse fra samme ministarter, du har med andre ord sørget for at holde starteren varm.
Faktorernes orden er ikke ligegyldig her.
Havde jeg nu været dig, havde jeg pakket røret foran og ved siden af starteren ind i wrap'et, således at strålingen mod ministarteren blev så lille som muligt. Jeg ville også kikke på, om jeg kunne montere (såfremt det andet ikke hjalp) et stykke plade der havde "en afstand" mellem varmegiver (rør) og starter, i.e. luft på begge sider. Pladen vil optage strålevarmen og videregive denne til emnet den var monteret på, såfremt pladestykket har en anlægsflade mod montageemnet af en ligefrem fornuftig størrelse.
Jeg siger ikke at du skal købe et eller andet stykke fabriksfremstillet plade, jeg siger at du skal kravle ned under bilen, kikke på afstanden mellem varmegiver og starter, og så starter det muliges kunst.
Drag omsorg for at strålingen ikke rammer starteren, eller selonoid'en fordel varmen.
Se her:

som inspiration
Lykkemark
Hej JR. Til dagli skruer
Hej JR.
Til dagli skruer jeg på lastbiler ;-( Der har vi haft det samme problem ...
og hvis det ikke har hjulpet med en ny starter ..
så hjælper det med nye kabler fra batteriet ...
som regel er det minus kablet det er galt med ......
prøv med at sætte start kabler mellem vettens batteri og startern.
Vette hilsen Jesper
Til dagli skruer jeg på lastbiler ;-( Der har vi haft det samme problem ...
og hvis det ikke har hjulpet med en ny starter ..
så hjælper det med nye kabler fra batteriet ...
som regel er det minus kablet det er galt med ......
prøv med at sætte start kabler mellem vettens batteri og startern.
Vette hilsen Jesper
Hej JR. Har du husket
Hej JR. Har du husket at montere et godt og solidt stelkabel imellem motor og chassisramme efter dit motorprojekt? Jeg var ved at glemme det efter montage af ny motor. Hvis dette ikke er monteret kan strømmen løbe alle andre steder end tiltænkt. Du kan købe det rigtige hos Firstmile eller Ecklers, men fås også mange andre steder. Mvh Lars
.....der er monteret stelforbindelse efter
.....der er monteret stelforbindelse efter alle kunstens regler... :o) så det er ikke det
-
Jeg havde det samme problem. Skiftede
Jeg havde det samme problem.
Skiftede batteripolerne og rensede ledningsforbindelserne til polerne for evt ir og lign.
Giv ledninger og poler kontaktfedt.
Mit problem var derefter løst
Det var sjovt nok også kun når motoren var varm
Mv H Hans
Skiftede batteripolerne og rensede ledningsforbindelserne til polerne for evt ir og lign.
Giv ledninger og poler kontaktfedt.
Mit problem var derefter løst
Det var sjovt nok også kun når motoren var varm
Mv H Hans
Tilbage til "Generelt teknisk forum"