Hej Henrik
Blok støbenummer 3970014 blev brugt i 1968-1979 350ci 2&4 bolt motorer. Det udelukker jo heldigvis 1980 155HP modellen :)
Du skriver også at der står J 4 * 73. Kan det evt. være der står 78 i stedet for 73?. Formatet på støbedatoer varierer lidt men J kunne godt være 10. måned (J er 10. bogstav i alfabetet), så blok støbedatoen bliver 4 oktober 1978. Det passer fint med at motoren er samlet 10 oktober 1978 ifølge stemplet foran på motoren.
I så fald er blokken fra en 220HP L-82 Corvette eller Z28 Camaro
Toppene med støbenummer 333882 er fra 1975-1977 L-48 og L-82. Der står også "75" på dem (18 august 1975?).
Altså en 1978 L-82 4 bolt blok med 1975 "smog" toppe. God blok, dårlige toppe
Motornr.
Tak for hjælpen.... Er vildt
Tak for hjælpen.... Er vildt imponeret over hvordan i finder frem til de oplysninger
Dårlige toppe skriver du... Ikke med....?
Der er en Weiand 7546 indsugningsmanifold med, samt en Holley Karburator med et nummer 12R-10658B
Bilen er en corvette fra 76 L82 men havde fået oplyst at motoren er skiftet ud.
Automatgearkassen er jeg heller ikke sikker på, om den er skiftet...
Dårlige toppe skriver du... Ikke med....?
Der er en Weiand 7546 indsugningsmanifold med, samt en Holley Karburator med et nummer 12R-10658B
Bilen er en corvette fra 76 L82 men havde fået oplyst at motoren er skiftet ud.
Automatgearkassen er jeg heller ikke sikker på, om den er skiftet...
har lige opdaget det andet
har lige opdaget det andet topstykke hedder 333882 som det andet men så står der F2 7
Og noget der ligner 2
Kan det være et problem...?
Og noget der ligner 2
Kan det være et problem...?
Jeg skulle nok ikke have
Jeg skulle nok ikke have skrevet "dårlige", jeg mente bare at de ikke ligefrem er højt ydende. Men det var 1976 modellerne jo generelt heller ikke. Til gengæld har du (formodentlig) en god stærk blok som du kan bygge videre på hvis du vil have lidt mere gang i den.
De bogstaver du ser der er anderledes på toppene betyder bare at de har forskellig støbedato, det skal du ikke bekymre dig om sålænge de har samme støbenummer (333882). Måske er det fordi de kunne genanvende det ene topstykke og så har skiftet blokken og det andet topstykke.
Hvis det interesserer dig kan du læse mere om Chevrolet motor koder her:
http://www.yearone.com/yodnn/tech/vehicleinfodecoding/chevroletdecoding/chevroletenginecodes/tabid/322/default.aspx
Mvh.
Karsten
De bogstaver du ser der er anderledes på toppene betyder bare at de har forskellig støbedato, det skal du ikke bekymre dig om sålænge de har samme støbenummer (333882). Måske er det fordi de kunne genanvende det ene topstykke og så har skiftet blokken og det andet topstykke.
Hvis det interesserer dig kan du læse mere om Chevrolet motor koder her:
http://www.yearone.com/yodnn/tech/vehicleinfodecoding/chevroletdecoding/chevroletenginecodes/tabid/322/default.aspx
Mvh.
Karsten
Tilbage til "Generelt teknisk forum"