Hej -der-ude.
Er der noget man skal tage højde for, når der skal monteres 4-speed automatic shifter conversion kits ???
Der er nemlig monteret en th700-R4 transmission i min 73`er (men "amerikanerene" har IKKE monteret ovennævnte kit - og det er der jo ikke noget nyt i).
Så er der nogle der kan fortælle mig, om der er en speciel fremgangs møde når det skal monteres????
:seeya: Brolæggeren # 1156
Er der nogle der kan .......
du skal afmonetere skifterenheden komplet
du skal afmonetere skifterenheden komplet inde fra kabinen.
hernæst afmoneter den elektriske kontakt på siden af skifterenheden (ellers går den istykker)
så borer du nitterne ud på den gamle skifterplade, du skal muligvis bore temmeligt store huller da det er stanset sammen jeg måtte op i ø10 på en 68'er
så svejser du den nye skifterplade på, der er nogle streger på den nye plade som viser hvor højt den skal monteres, nu kan du så samle skiftet igen .
hernæst afmoneter den elektriske kontakt på siden af skifterenheden (ellers går den istykker)
så borer du nitterne ud på den gamle skifterplade, du skal muligvis bore temmeligt store huller da det er stanset sammen jeg måtte op i ø10 på en 68'er
så svejser du den nye skifterplade på, der er nogle streger på den nye plade som viser hvor højt den skal monteres, nu kan du så samle skiftet igen .
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20
Hvor blev jeg glad da
Hvor blev jeg glad da jeg så at du Piet, er på banen igen.
Vi har savnet dine indlæg.
Hilsen
Flemming.
Vi har savnet dine indlæg.
Hilsen
Flemming.
Tak skal du have Flemming
Tak skal du have Flemming :)
Jeg kunne ikke helt overskue alt det fnidder der har været på forummet, det kvalte lysten til at skrive herinde.
Men forhåbentligt er der nu faldet ro på så vi kan skrive og tale om de ting som vi er her for.
Jeg kunne ikke helt overskue alt det fnidder der har været på forummet, det kvalte lysten til at skrive herinde.
Men forhåbentligt er der nu faldet ro på så vi kan skrive og tale om de ting som vi er her for.
Tak skal du have Flemming
Tak skal du have Flemming :)
Men forhåbentligt er der nu faldet ro på så vi kan skrive og tale om de ting som vi er her for.
Jeps og i tillæg er solen kommet.. life is easy :-)
Nemli, Onkel Martedal og "damperen"
Nemli, Onkel Martedal og "damperen" kørte 5,6 km literen mellem Middelfart og Øster Kippinge på Falster, der er glæde i det lille hjem, 33 liter i solskin.
Lykkemark, der i anfald af rundhåndethed, bevilgede "damperen" en liter god Castrol olie efter en god 600 km præstation. Min gavmildhed fører mig til tårer. Men der skal ikke hviles på Laurbærrene, en flæskestegs sandwich med det hele, kaldte her til aften ved Guldborgsund (nær rejepilleriet) og "hun startede fluks"
Det får mig til at give et lille tip videre. Se i ved at jeg har sat de der Chambered Exhausts på. Det giver luft (og lyd). Men når det er sagt så har hun også stået en vinter med en 3/4 del fuld tank. Jeg tænkte så, den har sikker suget kondensvand, og startede med 1 liter karburator sprit, rørt rundt med en gummislange i tanken. Det gik fint, efter nogle "tørner".
På vejen til Sommertræf Middelfart fik den et par snapse mere i halvliter størrelsen, for se sagen er jo den, at spritten har kun en brændværdi på ca 60% af benzin, så sprit er ikke noget "fremmende" tilsætningsstof, men blot noget der blander sig med med vand, så der kan gå ild i det i motoren.
Det vi ikke ved er hvor meget vand der er i vores Benzintank.
Jeg har bemærket et par ting, da jeg idag skulle starte, var det 5 pump på gassen, "und die maschine anspringt" i første hug, det er aldrig sket før efter et par dages stilstand.
Efter mindre end 2 minutters "holden i live i garagen" blev hun bakket ud, og jeg kunne forlade hende og lukke porten.
Jeg kunne bakke ud til vejen, og igen i tomgang vi er nu nået det tredie minut, og så videre til grillen for fuld gas (og jeg mener fuld gas) og efter min montage af Chambered exhaust er der ikke nogen lukkeventil for at opnå ekstra motorvarme.
Se nu drager jeg en konklusion, baseret på lidt faktisk erfaring, idet jeg ikke har skruet på motoren, siden det blev gjort på en motordag sidste år, vand er roden til meget ondt, herunder startproblemer, uregelmæssig motorgang osv.
Nu eftertænder motoren ikke mere selv på 95 oktan uden tilsætning, den starter som en mis, den kører længere literen, den holder en fin tomgang, for sagen er jo den, tingene er jo ikke klaret med en liter sprit. En liter sprit absorberer så også meget vand, men er det så brændbart ? Så vejen frem er at gøre den "fangede mængde brændbar".
Det tror jeg jeg har gjort nu, langt om længe, nu starter og kører damperen som en hverdagsbil (næsten) for nu er al kondens faktisk væk (tror jeg nok), for nu vil spritten tænde al vandet.
Lykkemark
Lykkemark, der i anfald af rundhåndethed, bevilgede "damperen" en liter god Castrol olie efter en god 600 km præstation. Min gavmildhed fører mig til tårer. Men der skal ikke hviles på Laurbærrene, en flæskestegs sandwich med det hele, kaldte her til aften ved Guldborgsund (nær rejepilleriet) og "hun startede fluks"
Det får mig til at give et lille tip videre. Se i ved at jeg har sat de der Chambered Exhausts på. Det giver luft (og lyd). Men når det er sagt så har hun også stået en vinter med en 3/4 del fuld tank. Jeg tænkte så, den har sikker suget kondensvand, og startede med 1 liter karburator sprit, rørt rundt med en gummislange i tanken. Det gik fint, efter nogle "tørner".
På vejen til Sommertræf Middelfart fik den et par snapse mere i halvliter størrelsen, for se sagen er jo den, at spritten har kun en brændværdi på ca 60% af benzin, så sprit er ikke noget "fremmende" tilsætningsstof, men blot noget der blander sig med med vand, så der kan gå ild i det i motoren.
Det vi ikke ved er hvor meget vand der er i vores Benzintank.
Jeg har bemærket et par ting, da jeg idag skulle starte, var det 5 pump på gassen, "und die maschine anspringt" i første hug, det er aldrig sket før efter et par dages stilstand.
Efter mindre end 2 minutters "holden i live i garagen" blev hun bakket ud, og jeg kunne forlade hende og lukke porten.
Jeg kunne bakke ud til vejen, og igen i tomgang vi er nu nået det tredie minut, og så videre til grillen for fuld gas (og jeg mener fuld gas) og efter min montage af Chambered exhaust er der ikke nogen lukkeventil for at opnå ekstra motorvarme.
Se nu drager jeg en konklusion, baseret på lidt faktisk erfaring, idet jeg ikke har skruet på motoren, siden det blev gjort på en motordag sidste år, vand er roden til meget ondt, herunder startproblemer, uregelmæssig motorgang osv.
Nu eftertænder motoren ikke mere selv på 95 oktan uden tilsætning, den starter som en mis, den kører længere literen, den holder en fin tomgang, for sagen er jo den, tingene er jo ikke klaret med en liter sprit. En liter sprit absorberer så også meget vand, men er det så brændbart ? Så vejen frem er at gøre den "fangede mængde brændbar".
Det tror jeg jeg har gjort nu, langt om længe, nu starter og kører damperen som en hverdagsbil (næsten) for nu er al kondens faktisk væk (tror jeg nok), for nu vil spritten tænde al vandet.
Lykkemark
Hej Lykkemark Sprit skal der til.
Hej Lykkemark
Sprit skal der til. Jeg har næsten slidt alle justeringsskruer på min 2år gamle kaburator op. Der var næsten lige så meget vand i tanken, som i køleren. Jeg var lige ved at blive meldt for "spritkørsel" af mine naboer, fordi jeg sprang over det med gummislangen. Jeg blandede de forskellige væsker ved at lave kraftige bremse- og sving manøvrer ned af gaden, men det virkede. Tak for det gode råd.
Mvh
Henning Poulsen #1081
Sprit skal der til. Jeg har næsten slidt alle justeringsskruer på min 2år gamle kaburator op. Der var næsten lige så meget vand i tanken, som i køleren. Jeg var lige ved at blive meldt for "spritkørsel" af mine naboer, fordi jeg sprang over det med gummislangen. Jeg blandede de forskellige væsker ved at lave kraftige bremse- og sving manøvrer ned af gaden, men det virkede. Tak for det gode råd.
Mvh
Henning Poulsen #1081
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst