Karburator...

Teknisk relateret snak
keddex1982
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. nov 2009, 22:00

Karburator...

Indlægaf keddex1982 » 6. jun 2010, 21:43

Jeg fik som nævnt i et andet indlæg Christian fra US-Pit Stop i Ejby til at kigge på vetten.. Han nævnte at der ville være effekt at hente ved at skifte karburatoren ud med en Holly. Den jeg har siddende i nu, er en Rochester Quadrajet.

Er der nogen der erfaring med dette?

Gæst

Tror det er et spørgsmål

Indlægaf Gæst » 7. jun 2010, 11:22

Tror det er et spørgsmål om justering ved at hente effekt, som han siger. Det kan muligvis være fordi din karburator er "træt" og lidt slidt. Men noget andet er at en HOLLY korrekt dimensioneret med rette dyser er noget lettere at justerer, især hvis det er en med elektrisk choker. Du skal ikke lige tro at en Holly der bliver "hevet" ned fra hyllen, eller en man tilfældig lige har, at den passer.

Morten F P
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

For en snes år siden

Indlægaf Morten F P » 7. jun 2010, 11:44

For en snes år siden havde jeg en Skylark 64, som jeg lagde en Camaro motor fra 1977 i (passede i øvrigt perfekt, selv kardan aksel :-).
Den havde også 4 port Rochester, som jeg synes havde lidt slør i akslerne, etc. Så jeg købte en fin ny Holley 650 og satte på. Jeg snakkede med nogen "eksperter" som anbefalede dysestørrelser, etc.
Jeg fik den på, og det gik da også godt, men ikke meget bedre end den gamle Rochester. Men jeg skal love for at den brugte mere benzin...
Det endte med, at den gamle kom på igen. Jeg kunne sikkert have optimeret benzinforbruget med andre dyser etc, men det er rigtig som du siger Bjarne, det kræver en del justering at få det til at køre optimalt.

Jeg drømmer om at montere et eller andet indsprøjtningssystem på Vetten en skønne dag...

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Det kan lige oplyses at

Indlægaf Tommy » 7. jun 2010, 18:14

Det kan lige oplyses at ovennævnte Rochester Quadrajet max har kørt 20000 km og det var en total renovering af motor med boring og ikke honing af cyl.
Og så lige en lille bemærkning.
Alle er så fokuseret på at få flere HK. I de 7 år jeg har kørt i ovennævnte bil har den gang på gang overrasket mig med sine dårlige bremseevner, når sådan et apperat accelererer 50 gange hurtigere end den kan bremse, ville jeg mene det var på bremseevnen pengene skulle bruges først.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Det kan lige oplyses at

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. jun 2010, 18:36


Det kan lige oplyses at ovennævnte Rochester Quadrajet max har kørt 20000 km og det var en total renovering af motor med boring og ikke honing af cyl.
Og så lige en lille bemærkning.
Alle er så fokuseret på at få flere HK. I de 7 år jeg har kørt i ovennævnte bil har den gang på gang overrasket mig med sine dårlige bremseevner, når sådan et apperat accelererer 50 gange hurtigere end den kan bremse, ville jeg mene det var på bremseevnen pengene skulle bruges først.


Hvis du syntes at din Vette bremser dårligt, så er der noget galt.
a) Du har ikke bremseforstærker
B) Caliprene eller skiverne har fejl
C) Dækkene er dårlige.

En C3 bremser ganske udmærket hvis de 3 ting er i orden.

C3

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Hvis du syntes at din

Indlægaf Shark » 8. jun 2010, 19:06


Hvis du syntes at din Vette bremser dårligt, så er der noget galt.
a) Du har ikke bremseforstærker
B) Caliprene eller skiverne har fejl
C) Dækkene er dårlige.

En C3 bremser ganske udmærket hvis de 3 ting er i orden.

C3


Den bremser skam ikke dårligere af at den ikke har bremseforstærker, man skal bare træde lidt hårdere på pedalen.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Hvis du syntes at din

Indlægaf Tommy » 8. jun 2010, 21:16


Hvis du syntes at din Vette bremser dårligt, så er der noget galt.
a) Du har ikke bremseforstærker
B) Caliprene eller skiverne har fejl
C) Dækkene er dårlige.

En C3 bremser ganske udmærket hvis de 3 ting er i orden.

C3

Der er bremseforstærker-friske dæk- skiver og calibre var nye da jeg fik bilen, men med en vægtfordeling 50/50 vil forhjulene skøjte ved hård nedbremsning, jeg ved ikke hvad løsningen kunne være, for der er andre biler med denne vægtfordeling som godt kan bremse.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster