Blytilsætning

Teknisk relateret snak
john691
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. okt 2007, 15:24

Blytilsætning

Indlægaf john691 » 22. jan 2010, 14:19

Hej.

Hvad sker der hvis man kommer lidt for meget blytilsætning i en tankfuld benzin?

Hilsen

John 691:reddevil:

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

At du har spildt nogle

Indlægaf Lykkemark » 22. jan 2010, 20:45

At du har spildt nogle penge, ellers absolut intet.

Lykkemark

Darling
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2005, 22:27

- Bilen bli'r lidt tung i

Indlægaf Darling » 23. jan 2010, 15:31

-
Bilen bli'r lidt tung i røven.. ;-)

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Det ender med der kommer

Indlægaf Tommy » 23. jan 2010, 17:05

Det ender med der kommer nogle mærkelige gullige aflagringer på tændrør og i forbrændingskammer som til sidst resulterer i tændingsbanken og eftertænding, har haft et par stykker der tilsatte blytilsætning på motorer efter 1971 hvoraf den ene gik på 4 cyl tilsidst.

john691
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. okt 2007, 15:24

Tak for svarene. Dette er en

Indlægaf john691 » 24. jan 2010, 12:53

Tak for svarene.

Dette er en 73 corvette og jeg har fået at vide at den skal have blytilsætning, så nu er jeg i tvivl?????

Hilsen

John 691

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Jeg tror, at de Corvetter,

Indlægaf Claes » 24. jan 2010, 14:10

Jeg tror, at de Corvetter, der kan køre blyfri, har en indsnævring i tankstudsen så kun den blyfrietankpistol kan komme ned i hullet. Det har min og jeg har altid kørt blyfri.

Så hvis bilen syner original og ikke har fået skiftet motor og tankstuds osv, så tror jeg godt man kan gå efter det. Ellers må du undersøge om din motors ventilsæder er bygget til blyfri eller blyholdig benzin.

lesemann-1051
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50

Hej John Jeg køre på almindelig

Indlægaf lesemann-1051 » 24. jan 2010, 14:16

Hej John
Jeg køre på almindelig 95 blyfri det meste af tiden på min model 1974, hver 2 eller3 gang får den dog Shells W- power bensin eller Ok´s med bly erstatning.

Men ellers for den ikke tilsat noget i bensinen.

Jeg har valgt at bruge 100 kr ekstra på 5 Liter motorolie ved bruge Vantage V67S SAE 20W/50 , som har et forhøjet indhold af slidbeskyttende additiver (zddp) dette er den oprindelig Castrol Clasik, beregnet til biler fra før 1980, men den kan ikke godkendes i API klassificeringen pga af det forhøjeindhold af ZDDP. Nogle vil sikkert mene at dette er ren frås, men jeg har det godt med at have brugt den olie som var beregnet til bilerne fra dengang. Hvis motoren står af skal jeg ikke være i tvivl om om dennne kunne have klaret det med en 100 lap. Olien bliver skiftet om efteråret når den bliver sat ind, for at undgå at olien skulle indhold vand, ved opstart til foråret.

Håber at du kan buge dette, det var bare mit bud

Hilsen Frank lesemann 909

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Alle Chevy's biler kører blyfri

Indlægaf Tommy » 24. jan 2010, 14:52

Alle Chevy's biler kører blyfri fra og med 1971.

Den indsnævrede påfyldning kom først flere år efter, så man var sikker på at alle tankstationer havde denne tankpistol.

John W
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. maj 2009, 18:06

Indsnævring..?? Min 68'er har et

Indlægaf John W » 24. jan 2010, 17:48

Indsnævring..??
Min 68'er har et "mandehul" på 8-10 cm så man med lethed kan stoppe 3-4 tankpistoler i på een gang.... Så kan man hurtigere komme videre ud og brænde det af igen :-)

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Ja, min '71ers tank kan

Indlægaf Shark » 24. jan 2010, 17:58

Ja, min '71ers tank kan man da også få armen ned i (med nogen besvær). Meget praktisk når man skal montere filtersokken på sugerøret :)


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster