hej forum.
Er der nogen af jer der har prøvet at starte,og så ikke at kunne stoppe startmotoren igen før kablet er taget af batteriet, og derefter se bensinen løbe af carburatoren og samtidig drukne motoren ved hver prøvestart, og det allerværste det hele sker mens solen skinner og indbyder til kørsel.
Bortset fra at svejse et håndtag på og bære det hele ud i vesterhavet er der måske nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre ved skidtet ( c3 1971).
Venlig vettehilsen Kristian.
starter og carburator
hej forum. Er der nogen
hej forum.
Er der nogen af jer der har prøvet at starte,og så ikke at kunne stoppe startmotoren igen før kablet er taget af batteriet, og derefter se bensinen løbe af carburatoren og samtidig drukne motoren ved hver prøvestart, og det allerværste det hele sker mens solen skinner og indbyder til kørsel.
Bortset fra at svejse et håndtag på og bære det hele ud i vesterhavet er der måske nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre ved skidtet ( c3 1971).
Venlig vettehilsen Kristian.
Benzinen løber ud af karburatoren med alm. benzinpumpe = skidt i nåleventilen (lukker ikke af selv om svømmeren er helt oppe), ved elektrisk benzinpumpe mangelende eller forkert indstillet/defekt benzintryksregulator.
Starteren fortsætter = relæet hænger enten fordi det er defekt/slidt eller der kommer konstant 12 volt til (evt. fejl ved starterkontakt/stangen er irret fast ovenpå ratstammen)
Hej David. Tak for hurtig
Hej David. Tak for hurtig hjælp, er gået igang med dyret.
Venlig hilsen Kristian
Venlig hilsen Kristian
Hej forum. Jeg har nu
Hej forum.
Jeg har nu været oppe under det herlige lille sted over ratstammen har haft afmonteret +rengjort startrelæet.
MEN stadigvæk skal jeg tage kablet af batteriet for at stoppe start motoren når jeg prøver at starte . Håber der ernogle forslag ,hvad jeg så gør.
Venlig hilsen Kristian
Jeg har nu været oppe under det herlige lille sted over ratstammen har haft afmonteret +rengjort startrelæet.
MEN stadigvæk skal jeg tage kablet af batteriet for at stoppe start motoren når jeg prøver at starte . Håber der ernogle forslag ,hvad jeg så gør.
Venlig hilsen Kristian
Hej forum. Jeg har nu
Hej forum.
Venlig hilsen Kristian
Har du prøvet at sætte et voltmeter på stateren der hvor styrestrømmen til relæet går på?, det er næsten værd at prøve, er der ikke strøm her når du ikke aktiverer vha. tændingsnøglen er det relæet i starteren som hænger
Har du prøvet at sætte
Har du prøvet at sætte et voltmeter på stateren der hvor styrestrømmen til relæet går på?, det er næsten værd at prøve, er der ikke strøm her når du ikke aktiverer vha. tændingsnøglen er det relæet i starteren som hænger
Hej David
Det er starter/relæ der er opslidt,så jeg har bestilt en ny hos First Mile,så håber jeg problemet er løst.
Tak igen for hjælpen Venlig hilsen Kristian
Tilbage til "Generelt teknisk forum"