Hej
Jeg har en c3 sb som jeg troede var klar til toldsyn, men i weekenden hvor den gik fint de første 2 dage begyndte den at drille om søndagen. Den gik i stå når jeg havde kørt et stykke tid. Den tog fint gas men når den skulle gå i tomgang gik den langsommere jo mere varm motoren blev. Jeg har skiftet tændrør og tændkabler uden held. Motoren går ellers rigtig fint uden mislyde. Er der nogen som har en ide hvad jeg skal kontrolerer/ efterse for at løse problemet.
Hilsen Carsten
tomgang ved varm motor
Re: tomgang ved varm motor
Lyder som varm/kogende benzin.
Løsning: sæt et varmeskjold på mellem karburator og indsugningsmanifold ! Kan fås hos Ecklers, hvis jeg husker rigtigt. Eller måske er du heldig nogen herhjemme har et liggende.
Mvh Smipe
Løsning: sæt et varmeskjold på mellem karburator og indsugningsmanifold ! Kan fås hos Ecklers, hvis jeg husker rigtigt. Eller måske er du heldig nogen herhjemme har et liggende.
Mvh Smipe
-
Re: tomgang ved varm motor
Varmeskjoldet kan være et bud, men
hvis den gik fint i tomgang de 2 dage er det måske ikke det mest sandsynlige.
Led også efter små utætheder i indsugningssystemet, og dermed hele vacuumsystemet. Er en lille vacuumslange faldet af. Tilstoppet benzinfilter? Hvor hurtigt løber den i tomgang kold men uden choker? Åbner chokeren helt når den er varm.
C3
hvis den gik fint i tomgang de 2 dage er det måske ikke det mest sandsynlige.
Led også efter små utætheder i indsugningssystemet, og dermed hele vacuumsystemet. Er en lille vacuumslange faldet af. Tilstoppet benzinfilter? Hvor hurtigt løber den i tomgang kold men uden choker? Åbner chokeren helt når den er varm.
C3
Tilbage til "Generelt teknisk forum"