Hej hej
jeg har fået afmonteret bærearme, hjulspindler, div beslag foran ved styretøjet, jeg skal have nye hjullejer, bærekugler og alt det andet.....Hvad er lige farvekoden på bærearme ec. ud over "sort"
Jeg har søgt en del på Forum siderne men ikke fundet noget.
Mvh
David # 899
Farven på bærearme ec.
Sort er vel sort :D Jeg
Sort er vel sort :D
Jeg anvender "Hammerite" SORT Glat Effekt til sådanne opgaver. Det er en sammenblandet 2-komponet Uretanlak som også hæfter direkte på rust???
Jeg foretrækker nu at afrense til bart metal, og så give det en 4 - 5 gange med 15 minutters mellemrum.
Hammerite er mest kendt for sin hammerlak, men denne type er IKKE en hammerlak. Den kan fåes både som matsort og blanksort, i spray og på dåse. Mat dog kun på dåse.
Den er brandgo og det holder evigt!
Jeg anvender "Hammerite" SORT Glat Effekt til sådanne opgaver. Det er en sammenblandet 2-komponet Uretanlak som også hæfter direkte på rust???
Jeg foretrækker nu at afrense til bart metal, og så give det en 4 - 5 gange med 15 minutters mellemrum.
Hammerite er mest kendt for sin hammerlak, men denne type er IKKE en hammerlak. Den kan fåes både som matsort og blanksort, i spray og på dåse. Mat dog kun på dåse.
Den er brandgo og det holder evigt!
Hej Nej da, der er
Hej
Nej da, der er lyse sort..mørke sort og mat og blank...har også overvejet citron blå :-)
Jeg har sandblæst alle stumperne ind til det rene metal og regner med at få det pulverlakeret med en blank sort hos den lokale industrilakerer.
Jev vil prøve at ligge et billed ind når jeg har resultatet.
mvh
David #899
Nej da, der er lyse sort..mørke sort og mat og blank...har også overvejet citron blå :-)
Jeg har sandblæst alle stumperne ind til det rene metal og regner med at få det pulverlakeret med en blank sort hos den lokale industrilakerer.
Jev vil prøve at ligge et billed ind når jeg har resultatet.
mvh
David #899
Hej Tommy Hvorfor ???? støver det
Hej Tommy
Hvorfor ???? støver det :-) eller kunne du komme med en forklaring på hvad du advarer imod ?
Hilsen Bondemand
Hvorfor ???? støver det :-) eller kunne du komme med en forklaring på hvad du advarer imod ?
Hilsen Bondemand
-
Hvis jeg må supplere. Det er
Hvis jeg må supplere.
Det er rigtigt at billige havemøblers pulverlak ikke holder ret godt.
Men en kvalitets pulverlak, hvor der ikke er sparet på varme, pulverlak eller tid holder særdeles godt.
Jeg har selv fået pulverlakeret undervogndele hos Hastrup i Herlev. det har holdt fint.
Her f.eks. min bagbro (rear crossmember):
Som det ses er broen galvaniseret først.
C3
Det er rigtigt at billige havemøblers pulverlak ikke holder ret godt.
Men en kvalitets pulverlak, hvor der ikke er sparet på varme, pulverlak eller tid holder særdeles godt.
Jeg har selv fået pulverlakeret undervogndele hos Hastrup i Herlev. det har holdt fint.
Her f.eks. min bagbro (rear crossmember):

Som det ses er broen galvaniseret først.
C3
Hej Tommy Hvorfor ???? støver det
Hej Tommy
Hilsen Bondemand
Pulverlak er skam udmærket til mange ting, der hvor problemerne opstår er når lakken krakkelerer, som når Feks emner skal spændes sammen eller huller bores op, så kryber rusten rundt under lakken som man umiddelbart ikke kan se før det er for sent, fordi pulverlak er som et tyk plastlag
Hej Tommy Takker for svaret, så
Hej Tommy
Takker for svaret, så blev jeg så meget kloger :-)
Bondemand
Takker for svaret, så blev jeg så meget kloger :-)
Bondemand
Tilbage til "Generelt teknisk forum"