Hej Igen :respekt:
Jeg har "næsten" lige købt nye vintildæksler til vetten og ved monteringen af disse påførte eller monterede jeg de 2 "dimser" på bagsiden af dækslerne, som gør at olien ikke sprøjter ud af hullet.
Mit spørglsmål er så: Er det ikke kun den ene af dem, man skal sætte på undersiden?? ellers vil det jo tage en krig at fylde olie på bilen, når den tid kommer. Hvis det nu er sådan at det kun er den ene man skal sætte på, hvilken side så?? Jeg vil mene at man kan undvære den, i den side hvor der går en slange til luftfilteret og ikke den hvor det lille filter sidder i toppen af dækslerne.
Hilsen Søren K
Dimser....
Du skal som du har
Du skal som du har gjort monterer dem i begge sider. Hvis du ikke monterer får du olie i karburatoren fra den side med slange og kugleventil, og den anden side får du fyldt filteret op. Grunden er at der kan være overtryk, og det er netop dette overtryk du slipper af med ved slange og nævnte udluftning.
Nu tager det ikke mange minutter at påfylde nyt olie gennem en af de to muligheder, det løber faktist hurtigt ned i bunden igennem det ret lille hul der er i topstykkerne.
Da du ikke kan benytte en tragt (p.g. af de to "dimser") når du fylder olie på, så anvend i stedet en alm. plastflaske hvor bunden er skåret af. Den passer lige med halsen ned i påfyldningshullet.
Nu tager det ikke mange minutter at påfylde nyt olie gennem en af de to muligheder, det løber faktist hurtigt ned i bunden igennem det ret lille hul der er i topstykkerne.
Da du ikke kan benytte en tragt (p.g. af de to "dimser") når du fylder olie på, så anvend i stedet en alm. plastflaske hvor bunden er skåret af. Den passer lige med halsen ned i påfyldningshullet.
Hej Bjarne Super tak for dit
Hej Bjarne
Super tak for dit svar, så gav det mening hvorfor de skal sidde der.
Hilsen Søren
Super tak for dit svar, så gav det mening hvorfor de skal sidde der.
Hilsen Søren
Tilbage til "Generelt teknisk forum"