Et lille "dumt" spørgsmål...
Har min C3 fra 1976 choker?
Har tit svært ved at starte den op fra kold tilstand,
men altid efter ca 5-6 forsøg så starter den og bagefter starter den fint.
Er det noget jeg gør galt når jeg starter den op fra kold??
Hilsen Lars
Start problemer fra kold motor.
Som standard da har den,
Som standard da har den, om den virker er et andet spørgsmål. Tror nu ikke det er dette der er galt. Har du prøvet at jokke spederen i bund 1 - 3 gange før du forsøger at starte, det kunne jo være der ikke var noget benzin pumpet frem. Det tyder det mere på, fordi du derefter godt kan starte. En anden ting er at du nulstiller chokeren første gang du træder spederen i bund, efter at have haft motoren startet og kørt i bilen.
Du kan evt let se om chokeren virker nogenlunde, ved at tage luftfilteret af. Så skal spjældet være lukket når du starter. Efterhånden motoren bliver varm, åbner spjældet mere og mere, for til sidst at være helt åbent. Det er faktisk derfor man altid lige træder en gang på spederen, for at lukke spjældet næste gang man starter.
Du kan evt let se om chokeren virker nogenlunde, ved at tage luftfilteret af. Så skal spjældet være lukket når du starter. Efterhånden motoren bliver varm, åbner spjældet mere og mere, for til sidst at være helt åbent. Det er faktisk derfor man altid lige træder en gang på spederen, for at lukke spjældet næste gang man starter.
Hej Lars Det er ikke noget
Hej Lars
Det er ikke noget dumt lille spørgsmål, for det har jeg rettet til mange andre.
Vi er vant til at dagligbilen, som vi bruger til at pendle med, arbejde med, osv, starter når vi "trykker på knappen". Det gør den jo, hele elektronikken er på plads, altså hvis vi lige ser bort fra 14 dages ferie, så skal dagliggryden hjælpes lidt, der ringes til Falck, og det kan man jo ikke forstå og så videre.
Rigtigt mange US gammelbil ejere har det samme problem som dig, tror jeg nok, den bliver startet for lidt.
Vi har jo noget der hedder karburator, så oldgammelt som Gutenberg og trykpresser. Der skal være liv i det der.
Jeg bor på landet, bøhlandet, og jeg er så tosset at jeg starter "damperen" næsten hver dag, triller en næsten fast rute på ca 35 km, motoren starter efter 6 pump på speederen og et eller to drej på nøglen.
Da jeg gjorde det på anden vis, hvilket vil sige, en gang om ugen, kanske to, jamen så var jeg der, hvor du er.
Hvis din bil rører sig på daglig, ordentlig basis, så har du ikke noget problem at jage.
Lykkemark
Det er ikke noget dumt lille spørgsmål, for det har jeg rettet til mange andre.
Vi er vant til at dagligbilen, som vi bruger til at pendle med, arbejde med, osv, starter når vi "trykker på knappen". Det gør den jo, hele elektronikken er på plads, altså hvis vi lige ser bort fra 14 dages ferie, så skal dagliggryden hjælpes lidt, der ringes til Falck, og det kan man jo ikke forstå og så videre.
Rigtigt mange US gammelbil ejere har det samme problem som dig, tror jeg nok, den bliver startet for lidt.
Vi har jo noget der hedder karburator, så oldgammelt som Gutenberg og trykpresser. Der skal være liv i det der.
Jeg bor på landet, bøhlandet, og jeg er så tosset at jeg starter "damperen" næsten hver dag, triller en næsten fast rute på ca 35 km, motoren starter efter 6 pump på speederen og et eller to drej på nøglen.
Da jeg gjorde det på anden vis, hvilket vil sige, en gang om ugen, kanske to, jamen så var jeg der, hvor du er.
Hvis din bil rører sig på daglig, ordentlig basis, så har du ikke noget problem at jage.
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 6. feb 2011, 01:39
Tusind tak for Info og
Tusind tak for Info og hjælp.
Jeg har nu prøvet at starte den op ved at hive chokeren til bage samt pumpe 3-4 gange på spederen inden jeg startede. Og bum bummelum!! Så startede den med et drøn i første forsøg;) dejligt..
Jeg har nu prøvet at starte den op ved at hive chokeren til bage samt pumpe 3-4 gange på spederen inden jeg startede. Og bum bummelum!! Så startede den med et drøn i første forsøg;) dejligt..
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster