Krængningsstabilisator bag dimension?
Krængningsstabilisator bag dimension?
Hej. Jeg overvejer at montere en krængningsstabilisator bagest på min 68 smallblock som ikke har en i dag. Hos Ecklers kan man købe et kit med stabilisator i 3 forskellige dimensioner (5/8, 3/4 og 7/8). Hvilken skal man vælge? De koster det samme (129$ minus rabat). Mvh Lars
Hej lars Jeg har monteret
Hej lars
Jeg har monteret den kraftige model på min og på glat vej med kurver, nam nam så er det en lækker sag, men vejbump, ujævnheder osv bliver allesammen MEGET markant kommunikeret videre op til mig, så jeg tror det er en alright anbefaling at tage den lille, med mindre at du vil have en bil der føles meget race. hvis du i tillæg vil montere den på standard affjedring, er det helt sikkert bedst med den blødere version.
Martedal
Jeg har monteret den kraftige model på min og på glat vej med kurver, nam nam så er det en lækker sag, men vejbump, ujævnheder osv bliver allesammen MEGET markant kommunikeret videre op til mig, så jeg tror det er en alright anbefaling at tage den lille, med mindre at du vil have en bil der føles meget race. hvis du i tillæg vil montere den på standard affjedring, er det helt sikkert bedst med den blødere version.
Martedal
jeg kan ikke anbefale krængningstabilisator
jeg kan ikke anbefale krængningstabilisator bag da du ofte får enten over eller understyring, pga Smallblock c3 erens 50/50 vægtfordeling er der ingen grund til at montere den.
derimod var det standard på Bigblock C3 netop pga bilen er meget snudetung.
Jeg har selv haft monteret bageste stabilisator i flere dimensioner men syntes afgjort at den fungerede bedst uden.
derimod var det standard på Bigblock C3 netop pga bilen er meget snudetung.
Jeg har selv haft monteret bageste stabilisator i flere dimensioner men syntes afgjort at den fungerede bedst uden.
Hej. Tak for svarene. Jeg
Hej. Tak for svarene. Jeg var så naiv at tro at det kun kunne forbedre bilens køreegenskaber og at der ikke ville være nogle ulemper, så jeg lægger ideen på is igen. Piet, jeg håber på en prøvetur med den nye motor i weekenden for første gang hvis vejrudsigten holder....Mvh Lars
Ja, der er en regning
Ja, der er en regning på en swaybar, min er ikke mange vejbump fra at ryge af igen :-)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"