Hej.
Jeg har tilsyneladende et problem med min gearkasse.
Hvad kan årsagen være til at denne ikke "tager" fat, forstået på den måde at bilen ikke rører sig når man sætter den hhv. både i drive eller i bakgear.
Det virker som om at gearkassen prøver at tage fat når biler har stået et stykke tid startet og altså er blevet lidt varmere.
Olieniveau er ok.
Det skal siges at bilen jo af gode årsager har stået stille et stykke tid.
Jeg har aldrig tidligere har problemer med gearkassen.
Er der nogle der har prøvet dette før og evt. har en løsning ??
På forhånd tak
John
HJÆLP !! Hvad er årsagen ???
Hej John Jeg siger lige med
Hej John
Jeg siger lige med detsamme at jeg ikke har nogen som helst forstand på gearkasser.
Men jeg har siddet og bladret lidt rundt på nettet for at finde noget der kunne lede dig lidt på rette vej.
Prøv at læse denne streng:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=117865&highlight=transmission+problem
Når jeg læser denne, synes jeg godt at jeg ville kunne finde et par ting at starte med i min fejlfinding.
Bedste hilsner
Lykkemark
Jeg siger lige med detsamme at jeg ikke har nogen som helst forstand på gearkasser.
Men jeg har siddet og bladret lidt rundt på nettet for at finde noget der kunne lede dig lidt på rette vej.
Prøv at læse denne streng:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=117865&highlight=transmission+problem
Når jeg læser denne, synes jeg godt at jeg ville kunne finde et par ting at starte med i min fejlfinding.
Bedste hilsner
Lykkemark
Når en Aut gearkasse står
Når en Aut gearkasse står stille i længere tid løber olien stille og roligt tilbage i bundkarret, når så man starter går linie pumpen i aktion og her snakker vi højtrykspumpe helt op til 150 bar, den fylder så de tomme oliekanaler med stor kraft, i forbindelse med linie pumpen har man en reduktionsventil den kan nu få sådan et chok at den hænger, det vil sige man næsten ingen linie tryk har, det kan du måle med et manometer ved proppen der hedder L viser den omkring 80 bar er det ok er det lavt er der to ting du kan gøre 1. rep 2. vente til temperaturen stiger, så kan den løsne sig af sig selv, men nu er det jo ikke sikkert det er linie trykket for der er 1000 ting i en Aut gearkasse, og i den forbindelse vil jeg godt komme med et godt råd, brug ALTID en fnugfri klud til olietjek, det gælder også ved efterfyldning, sørg for alt er pinlig rent, et menneskehår kan gøre en Aut gearkasse skør.
-
Hej Lykkemark og Tommy. Tak for
Hej Lykkemark og Tommy.
Tak for svarene.
Mvh. John
Tak for svarene.
Mvh. John
Tilbage til "Generelt teknisk forum"