Førerdøren i baglås - så er det lige man skal være akrobat

Teknisk relateret snak
Vette74

Førerdøren i baglås - så er det lige man skal være akrobat

Indlægaf Vette74 » 5. sep 2010, 18:36

Øv! døren i føresiden er gået i baglås. Er der gode råd derude?
Her er situationen:

[LIST:f67d7223]
[*]Dørhåndtag udvendigt er slapt og virker som om, det ikke har fat i noget indvendigt. Kan også skyldes at den pagl, som den har forbindelse til og åbner låsefunktionen ikke er sprunget tilbage.
[*]Dørhåndtag indvendigt har fat, men kan ikke åbne døren.
[*]Låsen indvendig kan ikke drejes helt rundt og jeg tror den bevæger sig 0,5cm, men i låsepositionen.
[*]Låsen udvendig kan nøglen kun drejes 10gr til hver siden, men der sker intet ved det.
[*]Jeg har haft sidebeklædningen af i passagersiden for, at prøve at gennemskue, hvad der sker.
[*]Har prøvet at trække i den pagl, som låser døren, og kan bevæge den lidt, men føler ikke, at det enten låser op eller i
[*]Er kommet ned til den pagl, som udløser låsen og som skulle få låsen til, at springe op, når den presser ned på den, men jeg kan ikke presse den ned.

Hvad gør jeg

Kenneth

Lykkemark

Hej Kenneth Jeg kan se at

Indlægaf Lykkemark » 15. sep 2010, 21:15

Hej Kenneth

Jeg kan se at du ikke har fået noget ordentligt svar.
Jeg har lidt det samme problem, som jeg skal tage mig af her i vinter. I mit tilfælde er det passagerdøren der ikke kan åbnes udefra, men kan godt åbnes indefra.
Da jeg fik bilen i sin tid var problemet faktisk lige omvendt, der var det førerdøren der lavede problemet og skulle åbnes via passagersiden.
Nu er det måske lidt groft at skrive at StormP og hans opfindelser har været med inde over dørkonstruktioner men men.

Kik lige på denne streng jeg har sakset om det tænder et lys:

http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=106102&highlight=lock

og specielt denne:

http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/2095719-locked-out.html

En dag var jeg i samme situation som dig, og det kostede så lidt penge, jeg tyede til lidt vold, for jeg havde prøvet alle nænsomme løsninger. Tingene er jo slidte og smækkes døren på et tidspunkt lidt for hårdt, jamen så har vi jo balladen.

Delene skal renses og slidte dele skal skiftes og så skal der smøres, og når jeg smører anvender jeg snart sagt altid, og det være sig til: bevægelige dele f.eks udv. karburator, kølerhjelmsforbindelser, cykelkæde, vinduesbeslag, bankrådgiver og alt muligt andet :
http://www.castrolshop.dk/shop/search-1.html?keyword=flydefedt
produktet vil jeg nærmest betegne som en olie, med en konsistens som marmelade.
Den påfører jeg med en pensel , men sørg nu for at ruden er oppe inden du begynder på sjovhederne, at sætte ruden igen er et helt nyt kapitel.

Obs. låsen indvendigt bør smøres med grafit og ikke fedtelse.

Lykkemark

Vette74

Hej Lykkemark Super, mange tak for

Indlægaf Vette74 » 18. sep 2010, 08:32

Hej Lykkemark
Super, mange tak for svaret.
Har prøvet skruetrækker trickset, men nok gået efter den forkert pal. Jeg prøver igen!
Fint du skriver fedtstoffet på, så kan jeg komme igang med vedligeholdelsen.

Mvh

Kenneth

(udmeldt) Niels E

Hej Kenneth Jeg har selv prøvet

Indlægaf (udmeldt) Niels E » 18. sep 2010, 10:26

Hej Kenneth

Jeg har selv prøvet det og giver dig ret i, at det er surt.
Jeg tog beklædningen af døren i modsatte side og fandt til sidst det tilsyneladende eneste sted, hvordan man kan udløse låsen. Du skal derefter rulle vinduet i førersiden helt ned og prøve at finde det samme sted oppe fra. Det er ikke helt let, for det er en lille pal du skal ramme og den er svær at se oppe fra.

God fornøjelse.

Bent

Vette74

smukt, flot, genialt, herligt! Lykkemark -

Indlægaf Vette74 » 19. sep 2010, 11:48

smukt, flot, genialt, herligt!

Lykkemark -
Dit andet link viser et billede med den pal, som også Bent omtaler - og vupti - er døren åben!

Mange tak for hjælpen

Mvh
Kenneth

Lykkemark

Det var dejligt at høre

Indlægaf Lykkemark » 19. sep 2010, 22:45

Det var dejligt at høre Kenneth

og lige en tak til Durangoboy som er den oprindelige uploader af billedet.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt teknisk forum"