Lydpotter

Teknisk relateret snak
sørensen

Lydpotter

Indlægaf sørensen » 11. maj 2010, 13:23

Jeg ved godt det er et utroligt svært emne, med højere løft på ventilerne o.v.s. men jeg kører i øjeblikket med nogle 2½" Flowmaster serie 40. Jeg synes der er for meget eftersmæld i disse pottter, de er meget aggresive i lydbilledet og ville gerne have nogle med lidt dyb "bas" lyd.
Er der nogle der har lidt erfaring med dette. Der må være muligheder, men hvad. Man kan jo i princippet få en Golf til at lyde som en velvoksen bil, ved de rigtige potter.
Der har tidlige siddet alm. Corvette potter på, men dem var jeg skudde tilfreds med

erik1303

Jeg havde også flowmaster potter

Indlægaf erik1303 » 11. maj 2010, 19:36

Jeg havde også flowmaster potter på min da jeg købte den , samme kedelige oplevelse som dig, så af med dem, og på med et par turbopotter som Jacob lynegård i Køge sælger, sikkert også USA autodele i Odense.
De har samme størrelse som flowmaster, så det er nemt at skifte, og har en god dyb lyd, og så er prisen jo heller ikke "slem".
Ca. 1000,- incl. det hele for 2 stk.
Som en mindre "tillægshistorie" kan jeg fortælle at jeg forærede de 2 flowmaster til min lokale synsmand der er vild med v8, og syner min corvette.
Han har sat dem på en Ford Capri hvor han har monteret en Ford V8 Thunderbird motor i, og lydbilledet er totalt ændret, nu lyder de skide godt i modsætning til da jeg havde dem på.
Så ja det er lidt af et lotteri at sætte potter på.
Men min frue og børn er også meget tillfredse men denne nye montering, da den har den gode "traktorlyd".
Go pottejagt.

Gæst

Det med tillægshistorien er vel

Indlægaf Gæst » 14. maj 2010, 07:54

Det med tillægshistorien er vel nok, at der sikkert både er en forpotte og en bagpotte. Min Corvette har kun en potte, der er jo ikke engang katalysator på de "gamle".
Jeg tror lige jeg kører en tur rundt idag og ser hvad der "rører" sig i potter nu om dage. Det kan være man kan få nogle gode råd.

lauge

3388 Hej Bjarne - jeg er

Indlægaf lauge » 14. maj 2010, 14:02

3388
Hej Bjarne - jeg er også interesseret i en god rund dyb lyd - en slags tordenvejr (det plejer da at lyde meget overbevisende).
Vil du informere mig om hvad du finder frem til på din tur i dag - tak for'et !!
Lauge

Vedhæftede filer
4444.jpg
4444.jpg (58 bytes) Vist 3485 gange

Gæst

Må vel hellere fortsætte med

Indlægaf Gæst » 29. maj 2010, 11:43

Må vel hellere fortsætte med den her pottehistorie.
Efter at have talt med både fagfolk og ombyggerfolk står det klart, at skal man have en anderledes lyd, og gøre det let, så skal der forpotter på.
Et at problemerne med en vette er at der næsten ikke er et stykke lige rør hvor de kan indsættes. Til sidst fandt jeg dog nogle Dynamax potter som ikke fylder alverden, de er 30 cm i længden og diameteren er kun 10 cm.

Det er såkaldte gennemløbs potter, og de er beregnet som forpotter. Har prøvemonteret dem sammen med de bestående Flowmaster potter og det giver en helt anderledes dyb lyd. Men et problem er at, de gamle rør er næsten ikke er til at skilde ad, så der er bestilt nogle nye før det kan laves helt færdig.
Potterne er købt hos USA-Autodele Odense og rør er bestilt hos Firstmile. Så har man fordelt det lidt.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"