Efter afhentning af min C3'er fra 73 på værksted igår, er min dør (førersiden) gået i baglås - den vil bare ikke åbne. Hverken udefra eller indefra.... Og ja - jeg har prøvet at låse den op :)
Er der nogen herinde der lige har et trick, der gør at jeg kan få døren op, afmonteret beklædningen, og finde ud af hvad der er galt med døren.
På forhånd mange tak.
Mvh. CJ
Hjælp til dør på C3'er
For mig lyder det mere
For mig lyder det mere som en slidt lukkemekanisme der kommer til at stå på tand, falder den ikke i hak blokerer mekanismen for låse og åbne funktionen, er lukkemekanisme eller låsepal gået løs kan det også være årsagen.
Hej Kim og Tommy, og først
Hej Kim og Tommy,
og først tak for rådene, mit problem er at døren ikke kan åbnes. Den sidder uhjælpeligt fast, og jeg kan derfor ikke komme til afmontere sidebeklædningen... Hvis jeg kunne dette, er jeg sikker på jeg kunne finde problemet. Den eneste adgang til mekanikken umiddelbart er ved at rulle vinduet ned, eller via håndtaget udvendigt.
Hvis det lykkes at få døren åbnet og beklædning afmonteret... Er der nogen er jer der har et bud på, hvor jeg kan finde ny lukke mekanisme osv. til døren? Jeg vil nødig ende med samme problem igen. Det er pokkers besværligt at kravle ud af en corvette via passagersiden :)
Mvh Claus
og først tak for rådene, mit problem er at døren ikke kan åbnes. Den sidder uhjælpeligt fast, og jeg kan derfor ikke komme til afmontere sidebeklædningen... Hvis jeg kunne dette, er jeg sikker på jeg kunne finde problemet. Den eneste adgang til mekanikken umiddelbart er ved at rulle vinduet ned, eller via håndtaget udvendigt.
Hvis det lykkes at få døren åbnet og beklædning afmonteret... Er der nogen er jer der har et bud på, hvor jeg kan finde ny lukke mekanisme osv. til døren? Jeg vil nødig ende med samme problem igen. Det er pokkers besværligt at kravle ud af en corvette via passagersiden :)
Mvh Claus
Jeg har det hele under
Jeg har det hele under reservedele http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/showthread.php?t=34166
-
Hej Tommy har du hængsler
Hej Tommy har du hængsler til døre 73
Hej Tommy har du hængsler
Hej Tommy har du hængsler til døre 73
Solgt for 5 dage siden.
Hej Claus Jeg har ikke prøvet
Hej Claus
Jeg har ikke prøvet noget tilsvarende, men har du prostet godt med " UB 40 " olie eller lignende ind i alle tilgængelige huller og sprækker ? Det kan nogen gange hjælpe. En skam man ikke kan bruge det indvortes når der er behov for ekstra gang i " stylterne ".
M.v.h.
John
Jeg har ikke prøvet noget tilsvarende, men har du prostet godt med " UB 40 " olie eller lignende ind i alle tilgængelige huller og sprækker ? Det kan nogen gange hjælpe. En skam man ikke kan bruge det indvortes når der er behov for ekstra gang i " stylterne ".
M.v.h.
John
Efter afhentning af min C3'er
Efter afhentning af min C3'er fra 73 på værksted igår, er min dør (førersiden) gået i baglås - den vil bare ikke åbne. Hverken udefra eller indefra.... Og ja - jeg har prøvet at låse den op :)
Er der nogen herinde der lige har et trick, der gør at jeg kan få døren op, afmonteret beklædningen, og finde ud af hvad der er galt med døren.
På forhånd mange tak.
Mvh. CJ
Prøv at demontere håndtaget, så får du adgang til dørlåsen og burde med en skuretrækker eller et bukket jern kunnne skubbe låsen op.
Min er en 68'er hvor låsen er lidt andrledes indrettet, så jeg er ikke 100% på hvordan indretninger er i det senere låse system.
En del af gear og låse stænger er synlige i låsen, så man ikke at du kan vippe en af dem.
Du får ikke sidebeklædning af en lukket dør uden vold.
Præv at sætte en donkraft
Præv at sætte en donkraft under rammen lige bag ved døren og løft stille og roligt imens du prøver at åbne døren, det kunne lyde som om din striker bolt er gået løs eller har flyttet sig.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"