Som tidligere nævnt i en anden tråd, har jeg har lidt problemer med at min C3 BB fra 1971 sætter ud og skyder i udstødningen... Når motoren har gået et stykke tid og jeg tænder og slukker kan det så være væk fra det ene øjeblik til det næste... herefter kører den fint indtil den igen har stået i mere end en time og er blevet kold... Der er kommet mange fine bud på hvad det kan være og jeg er ved at arbejde mig igennem listen :)
- Jeg har skiftet benzinfilter (det der sidder lige inden karburatoren)
- Jeg har haft det filter der sidder i selve karburatoren skilt ad for blot at konstatere at det var pillet ud (så det var ihvertfald ikke det der var stoppet)
-Jeg har renset det filter der sidder i selve tanken
Jeg har tidligere konstateret vandperler på bunden af tanken og nu skulle det udelukkes at det var det der giver problemerne.. Jeg har i flere omgange haft tilsat karburatorsprit i tanken og hver gang i forholdet 1:30 til 95 oktan benzin. Alligevel var der fortsat perler på bunden så jeg fik fat i en pumpe og fik tømt hele tanken...
Til min overraskelse viste det sig at der var en rødlig vædske i bunden af tanken (ligner faktisk præcis farven på karburatorvædsken) Som man kan se på det billede jeg har vedhæftet var der over en liter af det og det skiller fra benzinen fuldstændigt som vand gør det...:eek:
3290
Efter hvad jeg ved opsuger karburatorspritten vand som dermed bliver opløseligt i benzinen.. er det ikke korrekt forstået? Så det kan jo ikke være karburatorsprit..
Jeg prøvede at tilsætte lidt karburatorsprit til den rødlige vædske og det kunne godt opløses i hinanden. og når jeg derefter tilsatte benzin kunne det også opløses...
Kan det tænkes at det er vand som har taget farve fra karburatorvædsken?
Eller er det mere sandsynligt at der har været noget andet end karburatorsprit i en af de flasker jeg har købt og tilsat?
Nu er hele tanken ihvertfald blevet tømt og der er fyldt ny benzin på... så er jeg spændt på om problemet er løst næste gang jeg skal ud at køre...:driving:
Ellers bliver næste skridt en gennemgang af tændingssystemet...:confused:
Karburatorsprit...
-
Karburatorsprit...
- Vedhæftede filer
-
- 02052010088.jpg (59.38 KiB) Vist 5169 gange
Du tror ikke du er
Du tror ikke du er kommet til at hælde sådan en gang rød kølervæske på den?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3777234061&n=1199132128&pn=1691279430
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3777234061&n=1199132128&pn=1691279430
Keddex Jeg tror at Claes har
Keddex
Jeg tror at Claes har ramt sømmet direkte på hovedet. Kølervædske vil separere nøjagtigt som det har gjort det i den dunk.
Jeg lavede en lille google søgning på emnet, og her viser det sig at andre mennesker har fået en dunk/flaske kølervædske udleveret på tanken istedet for karburatorsprit af "dagens gymnasiast" der står og langer franske hotdogs over disken.
Så problemet er ikke ukendt.
Problemet er ikke klaret ved blot at skifte indholdet i tanken, du har jo også vædsken i ren form i din tilgang og retur fra benzinpumpe og tilgang til karburator og i din karburator. Tørner du motoren forurener du din nye benzin.
Husk når du står og roder med ethylenglykol at det er hamrende giftigt for natur og mennesker, en ganske lille mængde i størrelsen et snapseglas, og det er farvel til nyrerne og tilværelsen.
Lykkemark
Jeg tror at Claes har ramt sømmet direkte på hovedet. Kølervædske vil separere nøjagtigt som det har gjort det i den dunk.
Jeg lavede en lille google søgning på emnet, og her viser det sig at andre mennesker har fået en dunk/flaske kølervædske udleveret på tanken istedet for karburatorsprit af "dagens gymnasiast" der står og langer franske hotdogs over disken.
Så problemet er ikke ukendt.
Problemet er ikke klaret ved blot at skifte indholdet i tanken, du har jo også vædsken i ren form i din tilgang og retur fra benzinpumpe og tilgang til karburator og i din karburator. Tørner du motoren forurener du din nye benzin.
Husk når du står og roder med ethylenglykol at det er hamrende giftigt for natur og mennesker, en ganske lille mængde i størrelsen et snapseglas, og det er farvel til nyrerne og tilværelsen.
Lykkemark
-
Jeg har selv tænkt tanken,
Jeg har selv tænkt tanken, men jeg har stadig emballagen fra det karburatorsprit jeg har hældt på og der står højt og tydeligt karburatorsprit på dem alle... Men det kan selvfølgeligt tænkes at der har været et andet indhold i en af dem...:(
Keddex Nu har du jo ikke
Keddex
Nu har du jo ikke fortalt hvor du køber dine ting ?
Men det er jo ikke nogen særlig hemmelig foreteelse at kvikke hoveder, siger til sig selv: "Her har jeg skarnkasse efter skarnkasse fyldt med tomme plastbeholdere hvor der står enten kølervædske eller karburatorsprit på, og disse beholdere skal jeg betale for at komme af med", hvad gør en klog, jo en klog napper alle de beholdere der ser fine ud, køber et fad karburatorsprit eller kølervædske og så fylder man selv (her er der jo så mulighed for fejl). Lidt efter princippet at tjeneren selv tager en flaske snaps med på værtshus og sælger fra den.
Det er der rigtigt mange penge i.
Et fad direkte fra grossisten koster jo ikke en "disse".
Lad mig eksemplificere dette: Sælger jeg et kilogram af mit produkt for 13,50 krone har jeg været en rigtig dygtig dreng og får lønforhøjelse. Ham jeg sælger det til mener jeg er en tyveknægt og det kan vi få timer til at gå med at diskutere. Når vi så er blevet enige køber han det og hælder det på tubefylderen, ud af den kommer en masse små tuber med 5-10 gram i, dem får han 5-10 kroner stykket for, produktet ja det hedder sekundlim.
Jeg kan også fortælle om hvordan en flaske klorin kommer til at koste det den gør, men det kan vi gemme til en anden gang.
Fnis
Lykkemark
Nu har du jo ikke fortalt hvor du køber dine ting ?
Men det er jo ikke nogen særlig hemmelig foreteelse at kvikke hoveder, siger til sig selv: "Her har jeg skarnkasse efter skarnkasse fyldt med tomme plastbeholdere hvor der står enten kølervædske eller karburatorsprit på, og disse beholdere skal jeg betale for at komme af med", hvad gør en klog, jo en klog napper alle de beholdere der ser fine ud, køber et fad karburatorsprit eller kølervædske og så fylder man selv (her er der jo så mulighed for fejl). Lidt efter princippet at tjeneren selv tager en flaske snaps med på værtshus og sælger fra den.
Det er der rigtigt mange penge i.
Et fad direkte fra grossisten koster jo ikke en "disse".
Lad mig eksemplificere dette: Sælger jeg et kilogram af mit produkt for 13,50 krone har jeg været en rigtig dygtig dreng og får lønforhøjelse. Ham jeg sælger det til mener jeg er en tyveknægt og det kan vi få timer til at gå med at diskutere. Når vi så er blevet enige køber han det og hælder det på tubefylderen, ud af den kommer en masse små tuber med 5-10 gram i, dem får han 5-10 kroner stykket for, produktet ja det hedder sekundlim.
Jeg kan også fortælle om hvordan en flaske klorin kommer til at koste det den gør, men det kan vi gemme til en anden gang.
Fnis
Lykkemark
-
Jeg har købt 3 x
Jeg har købt 3 x 1 liter karburatorsprit på tre forskellige tanksstationer... mener det var 2 OK stationer og en Shell. Men men men... nu er tanken som sagt tømt og renset og bilen kørte fint efterfølgende.. så nu er jeg spændt på hvordan den opfører sig når jeg skal ud at trille næste gang... fingers crossed!:)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"