Hej hej
Min ellers velkørende SB C3 fra 1971 sætter ud ved ca 25-3000 omdr. og jeg har konstateret at der nærmest ikke er mere tilbage af platinerne, overvejer lige om man skal sætte nye i eller man skal skifte til eletronisk tænding når mulvarpen alligevel skal frem i lyset.
Hvor finder man lige et sæt platiner i en fart, så er man da kørende....
Er der nogen som har erfaring med deres elektroniske tænding, så hører jeg da gerne lidt om det.
På forhånd tak.
David # 899
Tænding / platiner
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Jeg har lige købt et
Jeg har lige købt et konverteringssæt fra lectriclimited til at sætte i istedetfor platiner, der findes også andre alternativer fra bl.a. Pertronix. Eller tænker du nærmere på noget HEI eller MSD fordeler? På en standard motor tror jeg ikke du mærker den store forskel ydelsesmæssigt. Men det kan jeg fortælle mere om når jeg får det sat i.
Platiner kan du finde ved alle de danske US pushere. Jeg har et sæt liggende men kan ikke lige huske om det er Ford eller GM
Platiner kan du finde ved alle de danske US pushere. Jeg har et sæt liggende men kan ikke lige huske om det er Ford eller GM
Med mindre din gamle strømfordeler
Med mindre din gamle strømfordeler er slidt er der ikke noget formål med at skifte til elektronisk tænding.
Et sæt nye platiner og kondensator holder i mange år. Monterer du derimod elektronisk tænding risikerer du at få problemer pga. generel dårlig kvalitet på de "Made in China" produkter man kan købe idag.
Karsten
Et sæt nye platiner og kondensator holder i mange år. Monterer du derimod elektronisk tænding risikerer du at få problemer pga. generel dårlig kvalitet på de "Made in China" produkter man kan købe idag.
Karsten
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Monterer du derimod elektronisk tænding
Monterer du derimod elektronisk tænding risikerer du at få problemer pga. generel dårlig kvalitet på de "Made in China" produkter man kan købe idag.
Jeg tror det afhænger lidt af hvad man køber, søger man lidt på nettet finder man mange der har problemer med afbrændte pertronix sæt og lignende. Det samme med de der 50-70$ ebay strømfordelere.
Sættet fra lectriclimited har jeg ikke meget erfaring med men imodsætning til de andre kits kan det installeres uden at der skal klippes i ledninger og firmaets andre produkter (ledningsnet) har jeg hørt meget godt om. Det bliver spændende at se om produktet er bedre end deres lidt 'amerikanske' salgsbeskrivelse :)
http://www.lectriclimited.com/Breakerless_SE.htm
Jeg kørte med et MSD setup i en par år og det virkede sgu fantastisk. Nem koldstart, rolig motorgang. Det har bare ikke et ret originalt 'look' hvis man er til den slags.
Hej hej Har fundet et sæt
Hej hej
Har fundet et sæt platiner/kondensator ved den lokale puscher og har valgt også at bestille et sæt Breakerless fra Lectriclimited, faktisk pga. jeg har sat nyt ledningsnet i fra samme firma, det fungerer ganske fint.
Grund indstillingerne, hvad er det lige de er ? .......syntes at der utroligt mange "tråde" i tekninsk forum med misvisende overskrift, synd syntes han, synd
Med venlig hilsen
David # 899
Har fundet et sæt platiner/kondensator ved den lokale puscher og har valgt også at bestille et sæt Breakerless fra Lectriclimited, faktisk pga. jeg har sat nyt ledningsnet i fra samme firma, det fungerer ganske fint.
Grund indstillingerne, hvad er det lige de er ? .......syntes at der utroligt mange "tråde" i tekninsk forum med misvisende overskrift, synd syntes han, synd
Med venlig hilsen
David # 899
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
så ankom mine dele fra
så ankom mine dele fra lectriclimited, indtil videre tyder det godt...:patriot:
3264
3264
- Vedhæftede filer
-
- tændspole.jpg (101 bytes) Vist 9704 gange
Hej hej Har fundet et sæt
Hej hej
Har fundet et sæt platiner/kondensator ved den lokale puscher og har valgt også at bestille et sæt Breakerless fra Lectriclimited, faktisk pga. jeg har sat nyt ledningsnet i fra samme firma, det fungerer ganske fint.
Grund indstillingerne, hvad er det lige de er ? .......syntes at der utroligt mange "tråde" i tekninsk forum med misvisende overskrift, synd syntes han, synd
Med venlig hilsen
David # 899
Hej David
Værdier for 1971:
Nye platiner stilles med søgeblad til 0,019inch, herefter kan du starte den op og stille dem til dwell ligger mellem 29 og 31 grader.
Tændrør elektrodeafstand skal være 0,035 inch (type AC R44TS)
Tændingspunktet er i shop manualen opgivet til 8 grader BTDC, men dette er fabriksindstillinger med smog udstyr, 12 grader er nok bedre.
Ved ikke om det var det du søgte
Hej Hej Det var lige de
Hej Hej
Det var lige de værdier jeg søgte, så tak for det...
David # 899
Det var lige de værdier jeg søgte, så tak for det...
David # 899
Hej hej Min ellers velkørende
Hej hej
Min ellers velkørende SB C3 fra 1971 sætter ud ved ca 25-3000 omdr. og jeg har konstateret at der nærmest ikke er mere tilbage af platinerne, overvejer lige om man skal sætte nye i eller man skal skifte til eletronisk tænding når mulvarpen alligevel skal frem i lyset.
Hvor finder man lige et sæt platiner i en fart, så er man da kørende....
Er der nogen som har erfaring med deres elektroniske tænding, så hører jeg da gerne lidt om det.
På forhånd tak.
David # 899
Hej
Har du fået monteret nyt tændingssystem, og har det løst problemet med udsættere ved 25-3000 omdr.??
Jeg har samme problem med min `73, SB 350cid, med original tændingssystem dvs. med platiner. Jeg har lige monteret et nyt sæt platiner og justeret til korrekt dwell angle, men mororen mister trækkraft og sætter ud ved ca. 25-3000 omdr.!
Nogen løsnings forslag??
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster