Hjælp til nybegynder

Teknisk relateret snak
Wrang

Hjælp til nybegynder

Indlægaf Wrang » 25. mar 2010, 19:18

Så kom dagen hvor den ny indkøbte C3'er (første Corvette vi har) skulle ud og luftes for første gang. Men turen blev kort ud af garagen og ind igen.
Det var tydeligt at den ikke gik helt godt (lød som om den ikke gik på alle cylinder og kunne ikke gå i tomgang uden at gå i stå), da jeg fik åbnet ned til motoren kunne jeg se at der lå kølervæske oppe bagerst på toppen.

Jeg har selv en ide om at det må være pakningen ved indsugningsmanifolden der er utæt, eller kan det være andet end det?
Er det "bare" og skifte pakningerne, og så er den køreklar eller er der noget der skal indstilles / justeres igen?
Mvh, Lars

2994
Vedhæftede filer
P3260913.jpg
P3260913.jpg (114.54 KiB) Vist 3231 gange

Piet

Det er højst sansynligt bare

Indlægaf Piet » 25. mar 2010, 21:41

Det er højst sansynligt bare de bageste bolte i indsugningsmanifoldet som skal ud (1af gangen) pudses af og have lidt flydende pakning og spændes i igen, det har dog ikke umiddelbart nogen relation til at motoren ikke går korrekt.

Prøv evt at få motoren driftvarm og se om det ikke hjælper, det kan være noget så simpelt som chokeren der ikke fungerer korrekt.

Jens Damgaard

Tak for det gode råd,

Indlægaf Jens Damgaard » 27. mar 2010, 19:12

Tak for det gode råd, jeg har haft boltene ude og tætnede dem en af gangen og det hjalp.
Dernæst prøvede jeg at pille tændrørene ud og rense dem, og som du skrev fik motoren lov til at blive driftvarm, og nu køre alt godt igen. Så mange tak for hjælpen.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"