motorolie

Teknisk relateret snak

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Ja, men med en tyndere

Indlægaf Claes » 21. jan 2010, 22:56

Ja, men med en tyndere olie, så når olien hurtigere på "plads". det er jo kun når den lige starter, de tikker ikke?

Jeg har haft lignede symptomer på min Audi 2,3. Der var løsningen en helt tynd olie, så olien kom op til ventilløfterne hurtigt.

Det er rigtigt, hvis ventilløfterne tikker, når motoren kører og er varm, så kan løsningen være en TYKKERE olie. Men så er det jo fordi motoren generelt er slidt og ikke kan holde ordentligt olietryk.

Husk, jeg ved ikke noget med sikkerhed, taler kun udfra mine egne personlige erfaringer.

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Ja, men med en tyndere

Indlægaf Roald #606 » 21. jan 2010, 23:00


Ja, men med en tyndere olie, så når olien hurtigere på "plads". det er jo kun når den lige starter, de tikker ikke?



Nej indtil motorolien er driftsvarm (og dermed tynd). Det tager ca dobbelt så lang tid som med dit kølevand (eller ca 10 km m. 8 liter i bundkarret) hvis man kører pænt. Det er ihvertfald mine erfaringer med en seperat olie temperatursmåler

Jeg har som sagt kun oplevet det på en enkelt motor...

Men jeg tror vi er ved at være væk fra det oprindelige spørgsmål:smash:

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Haha ja. Tak for sluderen.

Indlægaf Claes » 21. jan 2010, 23:12

Haha ja.

Tak for sluderen.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster