forslag modtages med glæde

Teknisk relateret snak
Sussi #556

forslag modtages med glæde

Indlægaf Sussi #556 » 18. jan 2010, 22:04

Hej
Jeg har besluttet mig for at investere i en ny karburator til min bil der er en 350er -69 ( vistnok boret til 380)
den gamle Holly som blev købt brugt sidste år kører ikke ordentligt.
den kører fint ved høje omdr. men når jeg cruiser med 60-80km/t hugger den og når jeg giver en smule gas sker der ikke noget. når jeg så træder lidt til så får jeg et skub i r....
jeg er ikke til ræs og 0-100 på !!!! men når jeg drejer nøglen skal den slå i gang og tå gå i tomgang med 500 omdr.
jeg har monteret HEI tænding, hvilket jeg også håber hjælper
men hvad skal jeg investere i ? skal det være Holly - edelbrock eller deemon og hvor stor ?

Lykkemark

Det du skriver her, siger

Indlægaf Lykkemark » 18. jan 2010, 23:47

Det du skriver her, siger ikke nødvendigvis ny karburator. Hvad sker der når du sætter den gamle karb på ?
Købt brugt holly sidste år ?? Hvad var der i vejen med den siden den blev solgt ?
Det spørgsmål du stiller er der ca. 1 million svar på, a'la hvordan er din benzinlinie, benzintryk, slange, returtryk, luftfilter,og du kommer ikke længere i din fejlfinding.
Folk aner ikke hvad de skal svare fordi dit spørgsmål giver for mange muligheder i.e. laver din motor for megen varme så der bliver damplommer og din benzintilførsel ligger for tæt på varmen ?

Jeg ville gerne svare dig, men der er alt for mange muligheder, der ville koste dig alt for mange penge.

Din mulighed er billeder og meget nærmere beskrivelse.

Til din orientering, havde jeg et problem der lignede dit, men det var væk da Brian havde stillet min karbrurator og tænding på 15 min uden at være hyperpræcis, og det kostede en sodavand.

Lykkemark

Roald #606

Hvor stor er den gamle

Indlægaf Roald #606 » 18. jan 2010, 23:50

Hvor stor er den gamle Holley?

Claes

Det lyder som om dne

Indlægaf Claes » 19. jan 2010, 09:49

Det lyder som om dne suger falsk luft.

Har du lavet WD-40 kontrollen af bundpakningen? Sprøjt lidt wd-40 rundt om pakningen og se om den tager omdrejninger. hvis den gør det er pakningen utæt.

Jeg har samme problem med min i mild grad. Det er samme symptomer som dine. Den kører ikke helt jævnt, når den ikke rigtig skal trække men bare holde cruise farten.

Se på det - jeg tror det kan være det.

:)

Sussi #556

tak for svar - foreløbig. jeg

Indlægaf Sussi #556 » 19. jan 2010, 17:39

tak for svar - foreløbig.
jeg prøver tæthedsprøven - og derefter Brian - når vejene blir til at køre på
Lykkemark, ved du hvilken slags sodavand han foretrækker ? :-)
men - hvis jeg nu alligevel - bare for at bruge nogle surt opsparede midle, absolyt vil have en ny karburator, hvad skal man så vælge ?

Lykkemark

Tjah Christian, hvad skal man

Indlægaf Lykkemark » 19. jan 2010, 18:56

Tjah Christian, hvad skal man vælge, der er vist meget religion i den sag. De "meget kloge hoveder" mener at en perfekt indstillet Q-jet er det bedste, men drøner du rundt på de forskellige internet boards vil du opleve religionskrigen i fuldt flor, og der kommer man jo også ind på spidsfindigheder så som: skal det være ræs, street, benzinøkonomi osv. Dengang jeg troede at der var noget i vejen med min Q-jet, blev jeg af begavede og vidende mennesker rådet til Edelbrock idet den skulle være robust og tilgivende overfor fummelfingre som jeg samtidigt med at den også skulle være økonomisk med benzinen.
Jeg blev også forklaret at og det syntes jeg var vigtigt, den må ikke være for stor. Hvis nu jeg var dig så ville jeg løfte røret og få en faglig sludder med Jørgen eller Piet hos Firstmile og så tænke lidt over tingene.

Bedste hilsner
Lykkemark

Tilbage til "Generelt teknisk forum"