Lige et spørgsmål mere fra en nybegynder i biler ;-)
På grund af at temperaturmåleren i bilen svinger meget op og ned, har jeg været ved at måle efter med en infrarød temperaturmåler efter hvad der nok svarer til en 30 minutters kørsel.
topstykker: 87 grader
lige ved siden af (kunne ikke måle på krom) termostathus: 84 grader
øvre kølerslange: 74 grader (målt på gummi)
nedre kølerslange: 60 grader (målt på gummi)
lige under karburator på indsugningsmanifold: 103 grader
Jeg målte efter et par gange og temperaturene virkede til at ligge på samme niveau hele tiden.
Disse værdier er da ikke kriminelle, er de? eller hva... hvorfor er indsugningmanifolden så varm. Det er kun på få enkelte punkter, ellers holder den sig mellem 70-85 grader.
temperatur?
Re: temperatur?
Det er da helt perfekt, manifolden bliver varm pga. olien som plasker op mod bunden af den(manifolden), det kan klares ved at køre med en air-gap type manifold eller ved at montere en plade under manifolden som holder olien væk. Hvis det er en originalmanifold kan der være det problem at det originale varmeskjold er fyldt op med koks og dermed nærmest fungerer som et 'varmeapperat' under manifolden fordi den varme olie ikke kan komme væk igen og bliver i koksen, det kan klares ved at afmontere de nitter som holder varmeskjoldet, fjerne kullet og montere varmeskjoldet igen med selvskærende skruer/loctite eller med nye nitter, så er den tilbage som kom den fra fabrikken!
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster