hej jeg har en 1971 350 som jeg lige har monteret nyt manifold og carb på
da jeg geninst. tændings system har jeg fået et mystisk problem hvis jeg indstiller tændingen efter foreskrifterne 8gr. før top køre motoren adH.til
kan ikke tag gas og skyder ud af carb. men hvis jeg stiller den på gehør ca 20-25gr. før top kore den fint. jeg har kontroleret tændings mærke og tændings rækkefølge den køre med pertronix ignitor elektronisk tænding
istædet for platiner er der nogen der har en god ide
Mvh.Kim
tændings problemer/spørgsmål
De 8 grader er uden
De 8 grader er uden vacuum dåsen tilsluttet, har du pillet den fra når du måler?
Hvordan kontrollerer du TDC punktet? Svingningsdæmperen som mærket sidder på kan godt have forrykket sig så TDC markeringen ikke passer (almindelig fejl). Der kan også mære monteret en forkert svingningsdæmper eller en forkert markørplade.
Andre årsager kan være en utæt indsugningsmanifold eller for mager blanding (da du nu lige har skiftet manifold og karburator, går ud fra at det er indsugningsmanifold du mener).
Vær også opmærksom på at de 8 grader er til stock setup, hvis du har modificeret på motoren kan det godt være at du skal køre med mere end 8 grader i grundindstilling men stadigvæk ramme ca. 36 grader med fuld avancering (tændingskurven ændres).
Mvh.
Karsten #956
Hvordan kontrollerer du TDC punktet? Svingningsdæmperen som mærket sidder på kan godt have forrykket sig så TDC markeringen ikke passer (almindelig fejl). Der kan også mære monteret en forkert svingningsdæmper eller en forkert markørplade.
Andre årsager kan være en utæt indsugningsmanifold eller for mager blanding (da du nu lige har skiftet manifold og karburator, går ud fra at det er indsugningsmanifold du mener).
Vær også opmærksom på at de 8 grader er til stock setup, hvis du har modificeret på motoren kan det godt være at du skal køre med mere end 8 grader i grundindstilling men stadigvæk ramme ca. 36 grader med fuld avancering (tændingskurven ændres).
Mvh.
Karsten #956
jeg har lige opdaget at
jeg har lige opdaget at jeg har 3 udstødnings ventiler hvor der er temlig meget
slack i top stilling det kan måske være noget af problemet så den ikke når at
komme af med udstødningen inden indsug så det vil jeg prøve at justere imorgen
mvh kim
slack i top stilling det kan måske være noget af problemet så den ikke når at
komme af med udstødningen inden indsug så det vil jeg prøve at justere imorgen
mvh kim
De råd jeg bla. har
De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.
Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)
Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)
De råd jeg bla. har
De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.
Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)
Næsten rigtigt :thumbs::
[LIST:53641376]
[*]I tomgang og uden vacuum - 18 grader.
[*]ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader
[*]vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader i tomgang
[*]ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader (36 + 16 ).
De råd jeg bla. har
De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.
Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)
Hmmm, ja men nu var det jo en Ignitor (Pertronix) tænding og ikke en HEI tænding. Skal Ignitoren ikke stå stort set som stock tænding eller har jeg misforstået noget?
Hmmm, ja men nu var
Hmmm, ja men nu var det jo en Ignitor (Pertronix) tænding og ikke en HEI tænding. Skal Ignitoren ikke stå stort set som stock tænding eller har jeg misforstået noget?
Hvis alt er som da den kom fra fabrikken kan man sagtens køre med standardindstillinger + at standard kører man med kalibreret vacuum og ikke med ported vacuum(fra manifold), men der ligger en god bid ekstra power gemt i at stille tændingen rigtigt (udfra performance), med en god hurtig kurve og en strømfordeler uden slup :thumbs:
Næsten rigtigt :thumbs:: I tomgang og
Næsten rigtigt :thumbs::
[LIST:c6112e13]
[*]I tomgang og uden vacuum - 18 grader.
[*]ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader
[*]vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader i tomgang
[*]ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader (36 + 16 ).
:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
hej igen jeg har nu
hej igen jeg har nu justeret ventiler men det var tændingen der var problemet
jeg opdagede at ignitoren ikke tændte jævnt og nu er den helt død så der må en ny til men tak for rådne
mvh. kim
jeg opdagede at ignitoren ikke tændte jævnt og nu er den helt død så der må en ny til men tak for rådne
mvh. kim
Jeg har en "tikkende" lyd,
Jeg har en "tikkende" lyd, når jeg tilsluttet vaccum. Hvad kan det være?
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster