Flækket manifold - nødløsning?

Teknisk relateret snak
ngendk

Flækket manifold - nødløsning?

Indlægaf ngendk » 10. apr 2009, 13:47

Hey gutter

Der har været en revne i en af manifolderne i samlingen ned til udstødningsrøret i noget tid og igår gav den så efter og samlingen flækkede midt over. Jeg havde egentlig tænkt mig at skifte til headers, men da det ligger uden for min mekaniske kunnen skal jeg have et værksted til det. Mit spørgsmål er så om jeg kan lave en nødløsning der holder over påsken - som for eksempel at svejse den sammen igen. Det skal egentlig bare holde henover påsken og så får jeg en autoriseret til at kigge på det og skifte ud til headers i stedet for.

Det er meget gamle manifolder der sidder på - en af de få ting der mangler at blive skiftet. Så jeg tror at den er flækket simpelthen pga. slid og rust.

karstenhorn

Hejsa Hvis det er de originale

Indlægaf karstenhorn » 10. apr 2009, 14:07

Hejsa

Hvis det er de originale støbejerns manifolder som sidder på bilen, er det næsten umuligt at svejse den uden at den øjeblikkelig revner igen. Den skal varmes op til den er rødglødende og så skal der bruges en elektrode som er speciel til støbejern. Når den er svejst, skal den holdes varm i lang tid og kun langsomt køles ned.

At svejse den med CO2 er næsten umuligt og du risikerer at lave et kæmpe hul alt efter kvaliteten af støbejernet.

Mvh
Karsten Horn

John #817

En cola dåse, 2 spændebånd

Indlægaf John #817 » 10. apr 2009, 14:20

En cola dåse, 2 spændebånd og lidt Gum-gum?

(udmeldt) C3

Kan du ikke låne eller

Indlægaf (udmeldt) C3 » 11. apr 2009, 15:46

Kan du ikke låne eller købe en af de talrige manifolds, der ligger rundt omkring i folks garager? Næsten alle har jo headers på.

Jeg tror såmænd at jeg selv har et sæt liggende. (Roskilde)

C3

ngendk

Jeg besluttede mig for bare

Indlægaf ngendk » 15. apr 2009, 12:28

Jeg besluttede mig for bare at vente - jeg får sat headers på her inden for ikke så lang tid og i stedet for at ligge under en bil det meste af påsken endte jeg med grill og øl på terrassen :)

Tilbage til "Generelt teknisk forum"