Gode råd til olie skift på en C 3, L82, fra 1974 jeg ved godt det er en tro sag :confused:. men vil godt lige hører jeres mening.
Jeg vil spørge om der er nogen i dette forum, der har erfaringer med at tilsætte lidt assembly lubricant fra GM i motorolien, sammen med en måske billig delsyntetisk 10 -40 olie. Jeg har en bekendt der har tilsat dette produkt på hans 3 americaner igennem de sidste 12 år, uden motorstop. Produktet skulle indeholder zinck og molly som olien gjorde i 70´erne :auto: .
Kunne dette være en god ide ? , eller er det bedre at købe den nye classic olie 20 / 50 fra Castrol, selv om den er noget tykkere at hive rundt ved kold start.
Et bonus spørgsmål : findes der et biligt kit til at udskifte platinerne, så det bliver elektronisk tænding istedet, og jeg kan beholde min orginale omdrejningstæller med kabeltræk, hvad med tændspole samt tændrørskabler kan de stadig bruges ?
( ps Jeg har lige hentet nummerpladerne, 1 aflang + 1 kvadratisk, sendt ansøgt om 2 kvadartiske plader, så den er klar til den 15 marts )
Med Vette hilsen Lesemann :coolgleamA:
assembly lubricant tilsætning til olien
-
du kan få et pertronix
du kan få et pertronix kit istedetfor dine platiner. Jeg mener ecklers har dem. Men det tager da ikke mere end et par minutter at indstille platinerne...
Hej, Tillykke med pladerne, det er
Hej,
Tillykke med pladerne, det er en stor dag, når man får nr. plader på sin bil.
Ang. HEI tænding, hvad med denne her?
Hvis du kan bruge denne, skal du ikke bruge tændspolen, men du skal ha' nye HEI tændkabler.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Truck-Parts-Accessories__1974-74-Corvette-HEI-Distributor-SBC-BBC_W0QQitemZ150279302562QQadiZ2865QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?_trksid=p4506.m20.l1116
/John
Hvis du kan bruge denne, skal du ikke bruge tændspolen, men du skal ha' nye HEI tændkabler.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Truck-Parts-Accessories__1974-74-Corvette-HEI-Distributor-SBC-BBC_W0QQitemZ150279302562QQadiZ2865QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?_trksid=p4506.m20.l1116
/John
Hej, Tillykke med pladerne, det er
Hej,
/John
Jeg har lige købt sådan en til min 71 men der er ikke nogen monterings vejledning med,der er plads til 2 ledninger på den ny tænding,er der nogle der ved hvor de kommer fra og hvilken der skal på hvor
Jeg købt den for snart
Jeg købt den for snart 2 år siden, den er perfekt.
Piet skrev engang:
Der skal ikke + og - på stikbenet til strømfordeleren. Stel hives automatisk igennem motoren og derved fordeleren, du skal kun montere en 12V tændingsplus, det er stikbenet til højre, benet til venstre er til elektrisk omdrejningstæller.
Og defor behøver du ikke et stik, du kan bare sætte en kabelsko på i den rigtige størrelse.
/John
Piet skrev engang:
Der skal ikke + og - på stikbenet til strømfordeleren. Stel hives automatisk igennem motoren og derved fordeleren, du skal kun montere en 12V tændingsplus, det er stikbenet til højre, benet til venstre er til elektrisk omdrejningstæller.
Og defor behøver du ikke et stik, du kan bare sætte en kabelsko på i den rigtige størrelse.
/John
-
Tak for svarene Hvad
Tak for svarene
Hvad med at tilsætte lidt assembly lubricant i olien, er der slet ingen der gør dette ? :seeya: :seeya:
Lesemann
Hvad med at tilsætte lidt assembly lubricant i olien, er der slet ingen der gør dette ? :seeya: :seeya:
Lesemann
Jeg købt den for snart
Jeg købt den for snart 2 år siden, den er perfekt.
Piet skrev engang:
/John
Hvad med rækkefølgen på ledningerne
Tilbage til "Generelt teknisk forum"