Hejsa
Jeg har fået lavet 4 solide skildpader ( møbelhunde ) til min C 3 cab, som det var meningen at jeg ville klosse den op på vinteren over, så den var nemmere at skubbe rundt med i garagen.
Når jeg sætter dem op på vangen så tæt ved hjulene som muligt, kan jeg ikke åbne og lukke dørene, er det normalt ? , evt pga at det er en cab, der måske ikke er så stabil pga det manglende tag.
Alternativ skulle man jo købe 4 fælge med dæk, den kunne stå på vinteren over, så de dæk der sidder på nu ,ikke blev ovale. Jeg modtager gerne tilbud fra jer, hvis der er en der ligger inde med 4 gamle fælge med lidt dæk.
Håber der er nogle gode råd angående opbevaring.
Ses eventuelt ved generalforsamlingen.
med Vette hilsen Frank Lesemann 909
Vinter opbevaring
Bare lad den stå på
Bare lad den stå på dine normale dæk gi dem evt. lidt ekstra tryk det virker fint.
P.S. auto forhandler har sometider biler til at stå meget lang tid og det er ikke noget problem med ovale dæk
P.S. auto forhandler har sometider biler til at stå meget lang tid og det er ikke noget problem med ovale dæk
Hej Frank Du skal bare købe
Hej Frank
Du skal bare købe 4 stk. hjuldolly hos www.verktygsboden.se som sender dem til dig, pris ca. 800,-/4stk.
Jeg sender dig et billede på din mail.
Mvh Jørn/841
Du skal bare købe 4 stk. hjuldolly hos www.verktygsboden.se som sender dem til dig, pris ca. 800,-/4stk.
Jeg sender dig et billede på din mail.
Mvh Jørn/841
Frank Det har intet med om
Frank
Det har intet med om det er en cab eller T-tag at gøre, står bilen ikke på hjulene skal dørene være lukkede.
I et anfald af uopmærksomhed, som må tilskrives min alder, multitaskingsevner, begyndende forkalkning og alle de andre undskyldninger, åbnede jeg en dør medens dampmaskinen stod på bukke, der var sat på de korrekte punkter. Den åbnede fint, og da jeg havde rodet færdig, fik døren lige det normale "skub i smæk", det kostede lige en lille anelse af det allerøverste på døren (maling plus 0,8 mm fiber).
Et godt råd såfremt du opbevarer din bil i en lukket garage, og du ikke kommer der hverdag, er at tage ventilatoren du anvender om sommeren i stuen, forbinde den til et tænd og slukur, og så sætte den til at blæse i ti minutter hver tredie time i garagen. På den måde bliver der "rørt" rundt i luften og du slipper for at indtrækket bliver muggent.
obs: Musefælder i en garage er et must. Mus elsker Corvette og ledninger.
Lykkemark
Det har intet med om det er en cab eller T-tag at gøre, står bilen ikke på hjulene skal dørene være lukkede.
I et anfald af uopmærksomhed, som må tilskrives min alder, multitaskingsevner, begyndende forkalkning og alle de andre undskyldninger, åbnede jeg en dør medens dampmaskinen stod på bukke, der var sat på de korrekte punkter. Den åbnede fint, og da jeg havde rodet færdig, fik døren lige det normale "skub i smæk", det kostede lige en lille anelse af det allerøverste på døren (maling plus 0,8 mm fiber).
Et godt råd såfremt du opbevarer din bil i en lukket garage, og du ikke kommer der hverdag, er at tage ventilatoren du anvender om sommeren i stuen, forbinde den til et tænd og slukur, og så sætte den til at blæse i ti minutter hver tredie time i garagen. På den måde bliver der "rørt" rundt i luften og du slipper for at indtrækket bliver muggent.
obs: Musefælder i en garage er et must. Mus elsker Corvette og ledninger.
Lykkemark
-
Mange tak for de fine
Mange tak for de fine svar.:party:
Jeg kan sagtens få den skubbet på tværs i garagen, uden brug af skildpadderne. :toetap05:
Men det var mest for at være god ved dækkene, at jeg ville klodse den op.
De motorcykler jeg har haft, har altid været klosset op om vinteren på mortorblokken. Ligesom tanken har været fyldt med bensin for at undgå kondens i tanken og deraf følgende rust.
Men så vidt jeg kan forstå er det ikke noget jeg skal bekymre mig om, I plejer heller ikke at klosse jeres biler op om vinteren ?
Hilsen Frank Lesemann :troll:
Jeg kan sagtens få den skubbet på tværs i garagen, uden brug af skildpadderne. :toetap05:
Men det var mest for at være god ved dækkene, at jeg ville klodse den op.
De motorcykler jeg har haft, har altid været klosset op om vinteren på mortorblokken. Ligesom tanken har været fyldt med bensin for at undgå kondens i tanken og deraf følgende rust.
Men så vidt jeg kan forstå er det ikke noget jeg skal bekymre mig om, I plejer heller ikke at klosse jeres biler op om vinteren ?
Hilsen Frank Lesemann :troll:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"